تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۹۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش کیفیت انواع گندم شوشتر
رئیس تعاون روستایی شوشتر از کاهش کیفیت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: بارندگی‌های هفته‌های اخیر در کاهش کیفیت محصول گندم درم تاثیر بسزایی داشته است.

منوچهر رحیمی‌نژاد اظهار کرد: شرایط جوی و بارندگی‌های هفته اخیر دراین شهرستان سبب کاهش کیفیت محصول گندم  درم شده است.

رئیس تعاون روستایی شوشتر با توجه به شروع فصل برداشت و خرید گندم در شوشتر گفت: برداشت گندم در شهرستان شروع شده و تعاون روستایی تاکنون 60 هزار تن از کشاورزان گندم خریداری کرده است.

وی در مورد خریداری گندم درم به قیمت گندم عادی از کشاورزان این شهرستان خاطرنشان کرد: شرایط جوی و بارندگی‌های هفته اخیر این شهرستان باعث شده تا گندم‌ها روال عادی رشد خود را طی نکنند.

رئیس تعاون روستایی شوشتر افزود: به دلیل عدم تابش نور مستقیم خورشید گندم‌ها سفت نشده و تغییر رنگ داده که این امر سبب شده تا گندم‌های درم کیفیت مناسب را نداشته باشند.

رحیمی‌نژاد افزود: طبق دستورات و بخشنامه‌های ابلاغی خرید گندم، تعاون روستایی باید گندم‌های را که در سطح استاندارد بوده خریداری کرده و در برابر گندم خریداری شده از کشاورزان مسئول است.

رئیس تعاون روستایی شوشتر بیان کرد: اگر گندم‌های خریداری شده از کشاورزان درسطح استاندارد مشخص شده نباشند کارخانجات این گندم‌ها را از تعاون روستایی خریداری نمی‌کنند و این عامل مشکلی بر مشکلات خواهد افزود.

رحیمی‌نژاد تصریح کرد: گندم‌های خریداری شده که از نظر مرغوبیت و کیفیت در سطح استاندارد مشخص شده نیستند به عنوان گندم عادی از کشاورز خریداری وبا آنها حساب می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این باره نه کشاورز مقصر است و نه مراکز خرید و تعاون روستایی اگر گندم خریداری شده از کشاورزان زیر شرایط استاندارد باشد دولت این گندم‌ها را از تعاون روستایی تحویل نمی‌گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار