تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۷۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری مدیروبلاگ ناشر اکاذیب در بوشهر
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر از دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب علیه یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد. 
 
سرهنگ جهانشیری، در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از کارکنان ادارات استان مبنی بر این که شخص یا اشخاصی ناشناس با ایجاد وبلاگی جعلی اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه وی کرده و موجب هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی و در نتیجه ضرر معنوی و حیثیتی او شده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت. 
 
وی گفت: در اجرای دستور قضایی مراتب از طریق این پلیس مورد پیگیری واقع و با اقدامات کارشناسی، مدیر این وبلاگ در شهرستان بوشهر شناسایی و احضار شد. 
 
رییس پلیس فتای استان بوشهر افزود: متهم در تحقیقات ساخت وبلاگ را تایید اما مطالب منتشر شده در آن را بدواً انکار می‌کرد که پس از مشاهده مستندات موجود لب به سخن گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد. 
 
وی با بیان اینکه بر اساس قانون جرایم‌رایانه‌ای هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم تلقی شده و برای آن مجازات حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است، گفت: با افرادی که به نوعی بخواهند امنیت روانی مردم را به خطر بیندازد به شدت برخورد خواهد شد. 
 
جهانشیری توصیه‌ کرد: از توجه به شایعات و اطلاعات موجود در بستر فضای مجازی که عمدتاً از منبع‌های غیرمستند و شایعه پرداز نشات گرفته خودداری کنید و از این ابزار برای انتقام‌جویی از دیگران استفاده نکنید و حتی‌الامکان فیلم‌ها، تصاویر و مطالب حریم خصوصی خود را در تلفن‌همراه و رایانه نگهداری نکنید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار