تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۰۰۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۷ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده مجوز دار در خوزستان فعالیت دارند

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به فعالیت رسمی ۱۷ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده مجوز دار در استان گفت: گسترش و تقویت این مراکز، از اولویت‌های این اداره کل است.

محمدعلی رستمی بیان کرد: این مراکز با هدف نوآوری در ارائه خدمات تخصصی ازدواج و خانواده راه‌اندازی شده و به زوجین خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سلامت روان جامعه عنوان کرد: از دیگر اهداف راه‌اندازی چنین مراکزی در سراسر شهرستان‌های استان، بهبود و ارتقای سلامت روان، تحکیم بنیان خانواده و رسیدن به ازدواج پایدار جوانان است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، تقویت مراکز مشاوره ازدواج را امری ضروری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: مشاوره در حوزه ازدواج بسیاری از مشکلات را کاهش داده و به ازدواج آگاهانه زوجین کمک کند.

وی با بیان اینکه نقش این مراکز در افزایش ازدواج و کاهش طلاق بسیار مهم است افزود: مراکز مشاوره ازدواج در استان باید با ارائه طرح‌های نو، نسبت به افزایش جامعه مخاطب خود اقدام کنند.

رستمی گفت: دسترسی آسان جوانان به مراکز تخصصی مشاوره، یکی از سیاست‌های کلان وزارت ورزش و جوانان است و در مراکز مشاوره علاوه بر مشاوره‌ها و آموزش‌های پیش از ازدواج، مشاوره‌های حین و بعد از ازدواج در قالب تحکیم خانواده به جوانان ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش استان خوزستان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر یکی از استان‌های پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار