تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۳۰۰۵۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گامی سبز در اروندان؛
حفظ محیط زیست‌ با برق‌رسانی به واحد فرآورشی و صرفه‌جویی ۲۱۰ هزار لیتری در مصرف گازوئیل
مدیر منطقه آزادگان شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با رساندن برق به واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد ماهانه در مصرف ۲۱۰ هزار لیتر گازوئیل صرفه‌جویی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، رضا جعفری مدیر منطقه آزادگان جنوبی شرکت نفت و کاز اروندان درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای برق‌رسانی به واحد سیار فرآورشی Skid Mounted اظهار کرد: زمانی که شرکت اروندان این واحد را از شرکت ایتالیایی تحویل گرفت تولید آن ۴۵ هزار بشکه در روز بود و گازوئیل مصرفی آن برای دیزل ژنراتورها و تولید برق حدود ۱۶۰ هزار لیتر در ماه بود که با سختی می‌توانستیم آن را تامین کنیم.

وی افزود: سال گذشته طی تعمیرات اساسی صورت گرفته در این واحد عملیاتی و با تلاش جهادی همکارانمان و کارهای ابتکاری انجام‌ شده، ظرفیت تولید اسکید مونتد به ۶۰ هزار بشکه در روز رسید و به دنبال آن مصرف گازوئیل برای تامین برق مجموعه افزایش یافت و به ۲۱۰ هزار لیتر در ماه رسید.

جعفری گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی مدیریت ارشد، تمهیدات انجام شده و خرید تجهیزات مانند ترانس و برپایی یک دکل، برق این مجموعه از ماه گذشته وارد مدار شد.

مدیر منطقه آزادگان شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: با این کار علاوه بر اینکه به تولید پایدار به واسطه برق خواهیم رسید؛ صرفه اقتصادی داشته و ماهانه در مصرف ۲۱۰ هزار لیتر گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود. این امر نه تنها به کاهش قابل توجه هزینه‌های عملیاتی کمک می‌کند، بلکه گامی بزرگ در راستای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و حرکت به سمت انرژی‌های پاک محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با این اقدام ارزنده در بحث محیط زیستی نیز از ورود گازهای آلوده به هوای منطقه جلوگیری خواهد شد.

برق‌رسانی به این واحد صنعتی، به معنای کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های ناشی از سوخت دیزل ژنراتورها است. این دستاورد، اثرات مثبتی بر کیفیت هوای منطقه و سلامت کارکنان و ساکنان آن خواهد داشت و سهم قابل توجهی در حفاظت از محیط زیست دارد.

 

:
:
:
آخرین اخبار