تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۹۹۷۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: دستگاه‌های اجرایی برای جذب کامل اعتبارات عمرانی خوزستان تلاش کنند

 استاندار خوزستان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در آستانه پایان سال مالی قرار دارند، گفت: دستگاه‌های استانی برای جذب کامل اعتبارات طرح های عمرانی تلاش کنند.

 علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در نشست بررسی جذب اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: مدیریت مالی و نظارت مدیران استانی بر هزینه‌کرد اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای همواره ضروری است.

وی خطاب به مدیران استانی گفت: اختصاص بودجه دستگاه‌ها بر اساس اولویت‌ها و نیازها انجام شود؛ نظارت بر مدیران زیرمجموعه نیز برای هزینه‌کرد بهینه اعتبارات الزامی است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر بخشی از اعتبارات در پروژه‌ها هزینه نشود با توجه به در پیش بودن پایان سال مالی این اعتبارات به خزانه دولت بازگشت داده خواهد شد، گفت: دستگاه‌های اجرایی تا پیش از پایان مهلت جذب اعتبارات، باید برای صرف بودجه در طرح های عمرانی تلاش کنند.

ضرورت نظارت بیشتری بر عملکرد پیمانکاران طرح های عمرانی

محراب در بخش دیگری از این نشست خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تجارب موفق و مطالعه لازم، مدیریت مالی و نظارت کامل بر بودجه و عملکرد پیمانکاران طرح‌های عمرانی ضروری است؛ همچنین باید در قراردادها، خرید کالا و خدمات نیز قیمت‌های متعارف لحاظ شود.

حسینی محراب ادامه داد: این درحالی است که دستگاه‌های نظارتی هزینه‌کرد بودجه را رصد خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، انتهای شهریورماه پایان سال مالی برای جذب اعتبارات عمرانی دولتی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار