تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۹۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تدوین و ابلاغ افق آموزش مهرماه به دبیرستان‌های خوزستان

 معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از ابلاغ و نصب پوستر افق آموزش مهرماه در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه استان خوزستان خبر داد.

امین برملا با اشاره به نصب پوستر افق آموزش مهرماه در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه استان خوزستان اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی هر جامعه‌ای است که وظیفه اجتماعی کردن و انتقال دانش را به افراد جامعه را بر عهده دارد.

وی افزود: با توجه به چشم‌انداز آموزش در افق ۱۴۰۴، اداره دوره اول متوسطه زیر نظر معاونت متوسطه برای تحقق افق نقشه راهی را برای مدیریت آموزشگاه‌های دوره اول به منظور وحدت رویه، تبیین و در قالب پوستر از نیمه شهریورماه به مدارس ابلاغ کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: زمان اجرای افق آموزش از مهرماه امسال تا پایان شهریورماه سال آینده تعیین و مهمترین اقدام آموزشی در هر ماه در این افق مشخص شده است.

برملا عنوان کرد: در این افق باید ارزشیابی آغازین، تدوین نمودار میانگین و درصد قبولی، تدوین برنامه آزمون تکوینی مهرماه و ابلاغ نتایج به اولیا، تدوین تقویم اجرایی کلاس‌های فوق برنامه در دروس هدف و ارسال به اداره به منظور دریافت مجوز فوق برنامه در زمان مقرر انجام شود.

وی افزود: همچنین تدوین تقویم اجرایی شورای مدرسه و معلمان، تدوین تقویم اجرایی شورای مالی، تدوین تقویم اجرایی شورای انجمن اولیا و مربیان، تشکیل انجمن‌های علمی و پژوهشی نیز در قالب این افق مشخص شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بر اساس تقویم اجرایی نظارت بالینی، بازدید از مدارس از هفته دوم مهر انجام می‌شود، گفت: تدوین تقویم اجرایی برنامه ویژه مدرسه (طرح بوم)، تدوین تقویم اجرایی مهارت‌آموزی، کشف استعداد دانش‌آموزان توسط معلمان راهنما در یازدهمین جشنواره نوجوان خوارزمی و تدوین تقویم اجرایی طرح مدام باید بر اساس زمان‌بندی مشخص‌شده انجام شود.

وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که در افق آموزش باید انجام شود صدور کارنامه هشدار برای دانش‌آموزان بر اساس آخرین ارزشیابی به منظور تبیین و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و والدین است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار