تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۹۹۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۰۰ میلیارد ریال برای تامین ماشین‌آلات شهرداری دزفول هزینه شد

 شهردار دزفول گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال برای تامین ماشین‌آلات بروز عمرانی شهرداری دزفول هزینه شده است.

محمد عتاب اهوازی  بیان کرد: شهرداری دزفول از سالهای گذشته از کمبود ماشین آلات نو و بروز در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه عمرانی رنج می‌برد.

وی اظهارکرد: هزینه‌های زیادی نیز صرف تعمیرات ماشین آلات فرسوده موجود می‌شود ولی در عین حال این ماشین‌آلات کارایی و بهره وری مناسبی ندارند که این موضوع ضمن آسیب به روند اجرایی پروژه‌های عمرانی باعث گله‌مندی شهروندان از سرعت کم اجرای برخی طرح‌های عمرانی شده است.

شهردار دزفول افزود: با وجود هزینه‌های سنگین نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی، با تاکید شورای شهر، برنامه‌ریزی جهت نوسازی در حال انجام است و در نخستین گام ۱۱ دستگاه انواع ماشین آلات شامل لودر، غلطک، گریدر، بکهو، بیل مکانیکی و غیره از شرکت هپکو خریداری شد که روند تحویل این ماشین آلات آغاز شده است.

عتاب اهوازی تصریح کرد: برای خرید ماشین‌آلات همراه با هزینه‌های جانبی از جمله بیمه بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که انتظار می‌رود با ورود این تجهیزات به حوزه عمرانی شاهد تحول و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری دزفول باشیم.

شهردار دزفول تاکید کرد: شهرداری دزفول علاوه بر ماشین‌آلات عمرانی در تمامی حوزه‌ها از جمله آتش‌نشانی، حمل و دفع پسماند، فضای سبز و بحران از فرسودگی یا نبود ماشین آلات رنج می‌برد و بیش از ۲ دهه از ورود تجهیزات بروز در شهرداری می‌گذرد به طوری که بعضی از تجهیزات مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ هستند بنابراین نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز از جمله سنگ شکن جدید، کارخانه آسفالت، فینیشر اجرای آسفالت و ماشین‌آلات مورد نیاز حوزه‌های آتش نشانی، جمع آوری و حمل پسماند و فضای سبز و تجهیزات مورد نیاز ستاد بحران شهری در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی بیان کرد: طبق آخرین برآورد انجام شده توسط کارشناسان شهرداری، بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای مطلوب‌سازی تجهیزات شهرداری دزفول نیاز است که در حال برنامه‌ریزی جهت انجام بخش قابل توجهی از آن در سال جاری هستیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار