تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۹۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز:
تامین معلم در اهواز از نان شب مهم‌تر است

 فرماندار اهواز گفت: کمبود معلم خط قرمز ماست و باید از طریق رایزنی با دانشگاه فرهنگیان، استفاده از ظرفیت بازنشستگان و اضافه کاری، کمبود معلم را برطرف کرد. این موضوع از نان شب مهم‌تر است و نباید مدرسه‌ای بدون معلم یا کولر باشد. 

سید احمد موالی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (۲۵ شهریور ماه) در فرمانداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش باید به چگونگی رفع مشکلات آموزشی مرکز استان خوزستان و ارتقای نمرات و رتبه کنکور دانش‌آموزان بپردازد، نه اینکه دغدغه نبود نیمکت یا کولر در مدرسه‌ای را داشته باشد.

وی ادامه داد: باید کمیته زیربنایی و پشتیبانی تشکیل شود و پیگیر کمبودهای مدارس باشد، البته باید در طول سال، این مسائل پیگیری شوند نه در زمان بازگشایی مدارس ببینیم هزار و یک مشکل در مدارس وجود دارد.

فرماندار اهواز با تاکید بر لزوم نظارت بر مدارس، گفت: نواحی چهارگانه آموزش و پرورش تیم نظارتی برای مدارس در نظر بگیرند تا بر پاکسازی و آماده‌سازی مدارس نظارت کنند و اگر مدیر مدرسه کارایی نداشته باشد، با او برخورد و مشکلات را احصا کنند. اگر تیم نظارتی فعال نشود، همچنان مشکلات باقی می‌ماند و اول مهر نارضایتی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: برای پروژه‌های در حال اجرا باید زمان‌بندی تعیین و بر این اساس کارها انجام شود، در غیر این صورت تا آبان‌ ماه هم کارها انجام نمی‌شوند. 

رئیس شورای آموزش و پرورش اهواز اظهار کرد: بخشداران ستاد استقبال از مهر را جدی بگیرند، مدارس روستاها نباید با شهر تفاوت داشته باشند. بنابراین رفع کمبود، تامین معلمان و آماده‌سازی مدارس در روستاها به خوبی انجام شود و بین مدارس شهر و روستا تبعیض قائل نشویم.

او افزود: ارتباط بین روسای نواحی آموزش و پرورش و شهرداران مناطق باید تنگاتنگ باشد. شهردار هر منطقه می‌تواند نماینده‌ای تعیین کند تا مشکلات از این طریق پیگیری شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار