تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۹۹۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره گیری از ظرفیت صنایع خوزستان برای رفع آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی

 سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: امسال برای جلوگیری و یا کاهش زمان ماندگاری مانده آب در فصل بارش باران از صنایع فعال در شهرستان‌های درگیر این موضوع کمک گرفته خواهد شد.

 علی عبداللهی یکشنبه در نشست بررسی مشکل آبگرفتگی در مناطق مستعد استان در محل این اداره کل بیان کرد: در این نشست مصوب می‌شود برای جلوگیری از آبگرفتگی و یا کاهش زمان ماندگاری روان آب در زمان بارش باران، لایروبی خطوط، بهره گیری از تجهیزات و ایستگاه‌های پمپاژ، رفع مشکلات نقاط بحرانی و ریزشی از سوی دستگاه‌های مربوطه در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: صنایع و شرکت‌های شهرستان‌هایی که هر سال با معضل آبگرفتگی روبرو هستند نیز موظف به همکاری و کمک در این خصوص هستند.

عبداللهی افزود: امسال چند ماه زودتر از زمان فصل بارش باران جلسات هماهنگی مربوط به مدیریت رواناب‌ها و کاهش مانداب ناشی از بارندگی در شهرهایی که سال‌های گذشته دارای مشکل شدند برگزار شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: مشکلات آبگرفتگی در شهرهای سوسنگرد، کوت عبدالله، چمران، بندر امام (ره) و شهرستان بندر ماهشهر با هدف پیشگیری از آبگرفتگی انجام شده است.

 پیش از این سرپرست مدیریت بحران خوزستان تنها راهکار جلوگیری از آبگرفتگی در استان را ایجاد سیستم دفع اب‌های سطحی دانست که به دلیل نیاز به اعتبار زیاد شهرداری، توان تاسیس این شبکه را ندارد.

در سال‌های اخیر زمان ماندگاری روان آب در استان کاهش یافته اما پیش از این آبگرفتگی ناشی از بارش باران خسارت‌های زیادی را به مردم وارد کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار