تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۹۳۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک بلوار در آبادان به نام آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد
یک بلوار در آبادان به نام آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد

 شهردار آبادان گفت: یک بلوار با پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری آبادان در این شهر به نام آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

یاسین کاوه‌پور  اظهار کرد: شورای نامگذاری شهر آبادان با پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری با موضوع ادای احترام به مقام شامخ شهید جمهور و شهدای همراه امروز برگزار شد.

وی افزود: در این نشست و به منظور پاسداشت خدمات و زحمات رئیس جمهور مردمی، بلوار اصلی حد فاصل میدان ثامن الائمه (ع) به سمت کوی فرهنگیان تا پل ایستگاه ۱۲، به نام خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نامگذاری شد.

شهردار آبادان گفت: پس از تصویب شورا و انجام مراحل قانونی این بلوار با نام شهید آیت الله رئیسی مزین می‌شود.

کاوه‌پور بیان کرد: استمرار و تداوم راه و منش آیت‌الله رئیسی بسیار با اهمیت‌تر از نامگذاری معبری به نام او است، به همین خاطر این نامگذاری برای تذکر و یادآوری خدمات خالصانه شهید جمهور صورت می‌گیرد.

وی ضمن ابراز تسلیت به مردم ایران اسلامی، فقدان شخصیت برجسته، پرکار و مغتنم نظام اسلامی شهید آیت الله رئیسی را باورنکردنی و خسارت بار برای کشور برشمرد و بر ضرورت بهره بردن از سیرت زندگی آن بزرگوار برای ادامه راه روشن انقلاب اسلامی تاکید کرد.

شهردار آبادان گفت: خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم الرضا و رئیس‌جمهور کشور، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه و جمعی از همراهان، در سانحه تلخ سقوط بالگرد در حین خدمت، قلب‌های مردم قدرشناس و شریف ایران را در ماتم و اندوه فرو برد.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان روز یکشنبه ۳۰ خرداد ماه برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود که در مسیر بازگشت بالگرد حامل وی و همراهانش دچار سانحه شد و در منطقه کوهستانی ورزقان در شمال غربی ایران به شهادت رسید.

آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند نفر دیگر از همراهان رییس جمهور در این بالگرد از شهدای این حادثه بودند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار