تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۹۵۶۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: شرط بقای هر حاکمیتی احقاق عدالت است

  استاندار خوزستان گفت: شرط اصلی بقای هر حاکمیتی، احقاق عدالت است و امروز با اقدامات دستگاه قضا شاهد رعایت اصل قانون در احکام و جامعه هستیم. 

  علی اکبر حسینی محراب دوشنبه در نشست با رییس کل دادگستری خوزستان به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دادگستری استان بیان کرد: عملکرد شهید بهشتی در قوه‌قضائیه مظهر نظم و شجاعت بود و همواره مقابل مخالفین خود صبورانه پاسخ‌گو بودند.

وی اظهار کرد: با همراهی دادگستری استان برای احقاق حقوق عامه و با بهره گیری از کمیته‌های مختلف دستگاه قضا شاهد رفع مشکلات مختلفی در استان بودیم.

در ادامه این نشست رییس کل دادگستری خوزستان گفت: در کنار استقلال قوای سه‌گانه، هرگاه صحبت از تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، همه قوا با همدلی و تعاون به بهترین وجه فعالیت می‌کنند.

علی دهقانی اظهار کرد: در ساختار اداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برای قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مختلف، تکالیفی تعیین و ترسیم شده است و همه در راستای رفع مشکلات و معضلات جامعه انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: هرچند قضات در میز قضاوت مستقل هستند اما وقتی به‌عنوان مدیر قضایی در کنار سایر مسئولان قرار می‌گیرند در تامین امنیت، آرامش و آسایش، توسعه و پیشرفت جامعه ایفای نقش می‌کنند.

دهقانی با قدردانی از همراهی و همکاری دولت با دستگاه قضایی در استان، گفت: از سوی دادگستری نیز حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشبرد برنامه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی در استان گام های موثری برداشته است.

  یکم تا هفتم تیرماه هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار