تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۹۵۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت سیزدهم توسعه دهنده بنادر کوچک برای رونق معیشت مردم ساحل نشین خوزستان

 معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با هدف رونق و توسعه سواحل با رویکرد بهره‌گیری از اقتصاد دریامحور ۳۵ فقره مجوز تاسیسات ساحلی و دریایی در نوار ساحلی استان خوزستان طی دولت سیزدهم  صادر شد که رونق معیشت اهالی منطقه را فراهم آورده است.

صدراله بهرامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وظایف حاکمیتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در توسعه و رونق سواحل خوزستان به عنوان مرجع دریایی اظهارکرد: پنج فقره مجوز پرورش ماهی در قفس در منطقه بحرکان به منظور بهره‌گیری از ظرفیت دریا در ایجاد اشتغال و رونق معیشت ساحل‌نشینان در دولت سیزدهم صادر شد.

‎وی با اشاره به برگزاری شش نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان گفت: تصویب شرح خدمات پروژه تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان (ICZM)، امکان‌سنجی فرصت‌های متصور و مناطق مستعد گردشگری دریایی شهرهای ساحلی را می توان از مهمترین این اقدامات انجام شده در این کمیته عنوان کرد.

اشتغال پایدار با توسعه بنادر کوچک
‎وی با بیان اینکه بنادر محلی و کوچک در مناطق ساحلی می‌تواند نقش مهمی در رونق معیشت و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه در پی داشته باشد، از پیگیری توسعه مساحت بنادر شادگان به ۳۰ هکتار و سجافی به ۹.۲ هکتار با هدف توسعه اقتصاد دریامحور خبر داد.

‎معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو اجرای فاز نخست ایجاد زیرساخت در اراضی موسوم به ۶۰۰ هکتاری طرح اراضی توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح از اواخر سال گذشته آغاز شد که با بهره‌گیری از آن در صورت تکمیل، زیرساخت‌های مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود.

‎بهرامی انجام طرح‌های مطالعاتی احداث بندر بزرگ خلیج فارس، طرح جامع اسکله‌های مسافری استان خوزستان، طرح جامع بنادر کوچک و اسکله گردشگری در پارک ساحلی بهمنشیر را مهم‌ترین اقدامات در این راستا برشمرد.

  بر اساس بند ۲۲ ماده سه آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی و مرجع دریایی کشور علاوه بر تسهیل زمینه توسعه و رونق سواحل کشور، ضمن نظارت مستمر، مجوز ساخت و ساز و هر گونه فعالیت در سواحل را صادر می‌کند.

:
:
:
آخرین اخبار