تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۱۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
16 تا 18 مهر؛ جشن عاطفه‌ها
برپایی 4 هزار پایگاه کمک‌های مردمی در مدارس
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به تلاش‌ها در جهت فقرزدایی گفت: نهادهایی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی تنها می‌توانند بخشی از کار را انجام دهند و نسبت به فقرزدایی اقدام کنند ولی بقیه مسئولان نیز در خصوص فقرزدایی مسئولیت دارند و نیاز است که اقداماتی در این زمینه انجام دهند.

هوشنگ خباز در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با موضوع جشن ملی عاطفه‌ها که امروز (14 مهر ماه) برگزار شد‏، اظهار کرد: دین مبین اسلام شعار عدالت را یکی از مبانی اصلی خویش قرار داده است و بر اساس آن، احکامی همچون زکات و خمس دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان پرچمدار اسلام، از همان ابتدا دغدغه کمک به محرومان را داشته است. از ان‌جا که امام خمینی (ره) خلا کمک‌رسانی به محرومان را از همان ابتدا احساس می کردند، 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد را تشکیل دادند.

خباز توضیح داد: نظام جمهوری اسلامی قیم فقرزدایی است ولی ما در کمیته امداد تنها بخشی از مسئولیت را داریم و همه مسئولیت فقرزدایی در اختیار کمیته امداد نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: ما در کمیته امداد، تولید فقر نکرده‌ایم بلکه به عنوان یک نهاد در حال مبارزه با فقر هستیم و احساس می‌کنیم که در این قضیه تنها هستیم.

وی گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که به ریشه‌ها و ابعاد فقر بپردازند و از مصداق‌های فقر در راستای تبیین ابعاد فقر استفاده کرده و مردم و جامعه را نسبت به فقر حساس کنند.

خباز بیان کرد: در جامعه به مساله حجاب چندین برابر بیشتر نسبت به مساله فقر پرداخته شده است؛ در حالی که فقر نیز موضوعی بسیار مهم در جامعه است. در واقع می‌توان گفت به مساله فقر که یک مساله ریشه‌ای است به اندازه یک‌دهم حجاب پرداخته نشده است در صورتی که لازم است فقر نیز در جامعه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی درباره میزان کمک سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در استان خوزستان در زمینه فقرزدایی گفت: در استان خوزستان شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی داریم اما آیا این شرکت‌ها و سازمان‌ها با توجه به مسایل پیرامون خودشان، مشارکتی در فقرزدایی داشته‌اند؟ چه‌قدر به ما کمک کرده‌اند؟ آیا اصلا چنین اجازه‌ای را داشته‌اند؟

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها به منظور ترغیب دانش‌آموزان و گسترش فرهنگ انفاق در جامعه برگزار می‌شود. در این زمینه، دست یاری به سمت اصحاب رسانه دراز می‌کنیم و می‌خواهیم که بر روی این موضوع کار کنند.

خباز یادآور شد: جشن عاطفه‌ها امسال از 16 تا 18 مهر با کمک صدا و سیمای خوزستان، انجمن دانش‌آموزی و بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

وی افزود: 16 مهرماه در نخستین روز برگزاری جشن عاطفه‌ها، 4 هزار پایگاه دریافت کمک‌های مردمی در مدارس و آموزشگاه‌های سراسر استان خوزستان برپا خواهد شد. علاوه بر آن، 17 مهرماه(پنجشنبه) پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در معابر و خیابان‌های شهرها آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند. همچنین 18 مهرماه (جمعه) همزمان با برگزاری نماز جمعه، پایگاه‌های جشن عاطفه‌هادر مصلاهای سراسر استان مستقر خواهند شد.

لزوم ایجاد جذابیت در حوزه کمک به فقرزدایی

همایون قنواتی، مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: استعدادها و توانایی‌هایی در استان خوزستان وجود دارد که باید دیده شوند و در حوزه کمک به فقرزدایی ورود پیدا کنند.

وی توضیح داد: حوزه فرهنگ و هنر باید در این زمینه وارد شود و البته این علاقه‌مندی در بین اهالی فرهنگ و هنر خوزستان نیز وجود دارد.

قنواتی گفت: ریشه بخشی از مشکلات ما در این است که نتوانسته‌ایم به درستی از امکانات و قدرتی که حوزه فرهنگ و هنر دارد، در این مسیر استفاده کنیم.

وی بیان کرد: این نشست‌ها می‌تواند مبنا و پایه‌گذار جریانی در استان خوزستان باشد تا همه ما خود را نسبت به مسایلی که در استان ما وجود دارد، مسئول بدانیم.

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان ادامه داد: خوزستان به لحاظ اقتصادی، استانی قدرتمند است ولی مواردی در گوشه و کنار این استان است که ما را آزار می‌دهد. نیاز است از سوی همه مدیران و مسئولان در هر بخشی که هستند، مساعدت شود تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی گفت: چهره خوزستان باید چهره‌ای باشد که توانایی و استعداد و قدرتی از مردم استان در همه زمینه‌ها نشان دهد. امیدوارم با کمک همه ارگان‌ها؛ در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره، استانی برخوردار و توانمند باشیم.

قنواتی افزود: لازم است جذابیت‌های تازه‌ای در زمینه فعالیت برای رفع محرومیت در استان خوزستان به وجود آوریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار