تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۸۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران فضای سبز پالایشگاه آبادان
در آستانه شروع سال جدید هنوز مطالبات مزدی بهمن و حق عیدی پایان سال 140 کارگر فضای سبز پالایشگاه پرداخت نشده است/ کارفرما دلیل این تاخیر را پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های سه ماه گذشته عنوان می کند
یکی از کارگران فضای سبز پالایشگاه نفت آبادان از پرداخت نشدن مطالبات حقوقی پایان سال 140 کارگر خبر داد.

این کارگر  شرکت پیمانکاری ره‌آورد بهشتیان گفت: در آستانه شروع سال جدید هنوز مطالبات مزدی بهمن و حق عیدی پایان سال همکارانش پرداخت نشده است.

وی به نقل از مسئولان شرکت پیمانکاری ره‌آورد بهشتیان، دلیل این تاخیر را فقدان نقدینگی عنوان کرد.

پالایشگاه سه‌ ماه صورت وضعیت پرداخت نشده بدهکاراست

در همین رابطه آقای عبدیان‌زاده مدیرعامل شرکت پیمانکاری ره‌آورد بهشتیان با تایید تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران گفت: سه‌ ماه است که پالایشگاه نفت آبادان صورت وضعیت مالی این شرکت پیمانکاری را پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه سایر پیمانکاران پالایشگاه نفت آبادان نیز با مشکل مشابه روبرو هستند، گفت: به همین دلیل در حال حاضر امکان پرداخت مطالبات مزدی کارگران وجود ندارد.

این مقام کارفرمایی بابیان اینکه شنیده می‌شود که معاون مالی پالایشگاه برای تامین اعتبار راهی تهران شده‌ است، گفت: امیدواریم که این مسئله تا هفته آینده حل و فصل شود.

سال نو ابزاری برای اعمال فشار کارفرما

مشکل پرداخت مطالبات مزدی در پالایشگاه نفت آبادان تنها محدود به این گروه از کارگران نمی شود.

در تاریخ 12 اسفند ماه نائب رئیس اتحادیه کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان از گرو رفتن یک ماه دستمزد و عیدی پایان سال 80 کارگر شرکت پیمانکاری «ثمین صنعت» خبر داد و گفت که کارفرما با هدف وادار کردن کارگران به امضای قرارداد جدید این اقدام را انجام داده است.

این فعال صنفی بابیان اینکه کارفرمای این کارگران هفت‌ماه است که برای امضای قرارداد جدید کار تلاش می‌کند، گفت: قرار داد مذکور از تاریخ شانزدهم خرداد ۹۲ تا تاریخ ۱۶ خرداد سال ۹۳ تنظیم شده که بر اساس آن حقوق صنفی کارگران به رسمیت شناخته نمی‌شود و کارگران طی هفت ماه گذشته در مقابل اعمال فشار برای امضای آن مقاومت کرده‌اند اما حال، در آستانه سال نو کارفرما پرداخت مزد و حقوق عیدی را گرو نگه داشته است تا کارگران را وادار به پذیرش این قرارداد کند.

مرجع / ایلنا
:
:
:
آخرین اخبار