تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۱۹۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تاتر فتح خرمشهر ارسال شد

  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: ۱۸۱ اثر در بخش صحنه و ۱۶۱ اثر در بخش خیابانی به صورت متن به دبیرخانه بیست‌ و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح این شهرستان ارسال شد.

منصور سلامات اظهار داشت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.

وی افزود: در بخش مسابقه بیست‌ و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.

سلامات گفت: این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنرهای نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمشهر افزود:آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود. نیروهای ایرانی با توان ۱۳۰ هزار سرباز در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان، به فرماندهی علی صیاد شیرازی، با هدف آزادسازی خرمشهر این عملیات را آغاز کردند، که سه هفته بطول انجامید.

انجام عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده بود، که هر مرحله در مقایسه با عملیات ثامن‌الائمه و عملیات طریق‌القدس خود یک عملیات بزرگ به حساب می‌آید و آزادسازی خرمشهر که در پی اجرای مرحله چهارم انجام گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار