تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۹۲۲۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جویجری: تاکید رهبری بر حل مشکلات داخلی و تهدیدهای خارجی سرلوحه همه قوا باشد
جویجری: تاکید رهبری بر حل مشکلات داخلی و تهدیدهای خارجی سرلوحه همه قوا باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تاکید مقام معظم رهبری در مقابله با مشکلات داخلی و تهدیدهای خارجی سرلوحه گفتار و عمل همه قوا و نهادها باشد، لذا دولت و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مرکز یا شورایی در جهت ارائه راهکارهای عملی برای تحقق این امر ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، شبیب جویجری در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود گفت: درود بر مردم و مجاهدان غزه و فلسطین که با عملیات طوفان الاقصی و مقاومت پس از آن تمامی معادلات صهیونیست‌ها را بر هم زدند و درود بر نیروهای مسلح کشورمان که وعده صادق را رقم زده‌ و صفحه نوینی در تاریخ مقابله با صهیونیست‌ها و مسلمان را ثبت نموده‌ و موجبات سرور و شادی مسلمان جهان را فراهم کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: در مقطع زمانی اخیر رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف تاکید فراوانی بر مقوله وحدت، همگرایی و پرهیز از واگرایی کردند؛ وحدت حول اصول مشترک و همزمان به رسمیت شناختن سلایق و اختلاف نظرها به دور از دشمنی و تقابل است. تاکید ایشان در این مقطع در مقابله با مشکلات داخلی و تهدیدهای خارجی باید سرلوحه گفتار و عمل همه قوا و نهادها باشد. پیشنهاد می‌کنم دولت و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مرکز یا شورایی در جهت ارائه راهکارهای عملی برای تحقق این موضوع ایجاد کرده و همگرایی بیشتر جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی را بر اساس اصول مشترک و در عمل رقم بزند.

نماینده اهواز در مجلس تاکید کرد: حمایت از دولت‌های مختلف آن هم به دلیل بر دوش کشیدن بار سنگین اداره اجرایی کشور مورد تاکید همیشگی رهبر انقلاب بوده و دولت سیزدهم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه مشورت عالمانه، نقد دلسوزانه و مشفقانه حکیمانه موجب تقویت دولت در جهت حل مشکلات عدیده خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود، افزود: جهت‌گیری دقیق دولت در حوزه بین الملل با اولویت همسایگان و کشورهای اسلامی و به ترتیب اولویت سایر کشورهای جهان آن هم بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت قطعا موفقیت‌های بسیاری به ارمغان خواهد آورد. در این راستا تقویت دستگاه دیپلماسی ضروری است.

نماینده اهواز با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: مهم‌ترین مسئله در استان خوزستان دارا بودن مدیریت عالی، کلان نگر، برنامه محور، کارآمد، عدالت محور و در عین حال با ثبات است. طی ۴۵ سال پس از انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ استاندار به غیر از مقاطع سرپرستی هدایت استان را به عهده داشتند. در مجلس یازدهم تا این لحظه ۴ استاندار تغییر کرده حال اینکه مهمترین اصل ثبات مدیریت است.

وی با اشاره به معضل بیکاری در استان خوزستان گفت: برای حل این مشکل باید به سمت ثبیت فرصت‌های شغلی موجود در بخش‌های مختلف، افزایش تعداد فرصت‌های شغلی در سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی، و توزیع عادلانه و منصفانه فرصت‌های شغلی بر اساس بومی گزینی با اولویت شهرستان محل اجرای پروژه‌ها رفت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار