تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۴۶۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور عالی ستاد انتخاباتی روحانی در خوزستان:
تغییر دولت، یعنی شوک اساسی به تمام متغیرهای اقتصاد ایران
مشاور عالی ستاد انتخاباتی روحانی در خوزستان با بیان اینکه در خصوص اعتماد عمومی مردم به دولت روحانی باید گفت که این اعتماد وجود دارد، گفت: تغییر دولت یعنی شوک اساسی به تمام متغیرهای اقتصاد ایران
مشاور عالی ستاد انتخاباتی روحانی در خوزستان با بیان اینکه در خصوص اعتماد عمومی مردم به دولت روحانی باید گفت که این اعتماد وجود دارد، گفت: تغییر دولت یعنی شوک اساسی به تمام متغیرهای اقتصاد ایران.

دکتر یدالله مهرعلی‌زاده در نشست خبری رییس ستاد انتخاباتی روحانی که روز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: اعتماد عمومی نسبت به روحانی وجود دارد اما این مسأله باید باز شود تا مردم با شعارهای پوپولیستی و شعارهای عوام‌فریبانه، اقتصاد کشور را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند. کاندیداها باید برنامه‌های خود را در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و ... مشخص کنند، اما صحبت‌هایی که از برنامه ششم و حمایتی که باید از آن انجام گیرد، وجود ندارد.

وی گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای روحانی در مدت سه سال این بود که از فصل هفتم منشور سازمان ملل مبنی بر تهدید علیه امنیت جهانی خارج شدیم؛ همچنین یکی دیگر از افتخارات دولت تدبیر بحث سلامت مردم و کاهش هزینه‌ها در این زمینه بود.

مشاور عالی ستاد روحانی در خوزستان خاطرنشان کرد: سومین استان حاشیه‌نشین در ایران هستیم که معضلات مختلفی دارد. دولت‌های دیگر به‌دلیل حجم بالای مطالبات در این بخش ورود نکردند، اما دولت روحانی در خوزستان در حاشیه شهرها نیز هزینه‌های زیادی انجام داد.

مهرعلی زاده گفت: در خصوص اعتماد عمومی مردم به دولت روحانی باید گفت که این اعتماد وجود دارد و تغییر دولت یعنی شوک اساسی به تمام متغیرهای اقتصاد ایران.

وی خاطرنشان کرد: دولت روحانی نظم و آرامش را که بزرگترین سرمایه در کشور است به وجود آورده است و نباید این امنیت را از جامعه گرفت.

همچنین در این نشست، مهدی قمشی رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خوزستان، اظهار کرد: در ارتباط با مسائل زیست‌محیطی استان باید بدانیم که مشکلات از چه زمانی آغاز شده و کدام دولت به این مشکلات دامن زده است؛ مهم‌ترین مشکلات و مسائل زیست‌محیطی خوزستان به سد گتوند، انتقال آب و هورالعظیم برمی‌گردد.

وی افزود: مخوف‌ترین پروژه‌ای که در رابطه با بحث انتقال آب انجام گرفته، طرح بهشت‌آباد است که در دوره احمدی‌نژاد تصویب شد؛ همچنین سد گتوند که به لحاظ ملاحظات زیست‌محیطی نباید افتتاح می‌شد، در دوره احمدی‌نژاد افتتاح شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خوزستان تصریح کرد: در دوره خاتمی متوسط گردوغبار 78 روز در سال بوده اما در دولت احمدی‌ نژاد این رقم به 99 روز رسیده است؛ در دوره روحانی در سال 95، تنها 28 روز خاکی را در استان شاهد بودیم. همه این مسائل مربوط به کارهای دولت نیست، اما بخشی از آن‌‌ها مربوط به کارهای دولت است.

وی گفت: در دوره روحانی بحث تثبیت کانون‌های ریزگرد پس از انجام مطالعات آغاز شد و کارهایی برای حدود 80 هزار هکتار زمین در حال اجرا است؛ این مساله بیانگر آن است که کارهای خوبی در این زمینه توسط دولت روحانی برای خوزستان در حال اجرا است.

قمشی عنوان کرد: در سال 94 دولت روحانی در شورای عالی آب هشت هزار و 500 میلیون تومان تصویب کردند تا در سه سال به استان تخصیص داده شود؛ همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب شرق کارون که از پیش انقلاب قرار بود، ساخته شود؛ اکنون حدود 90 درصد پیشرفت دارد و با تأکید روحانی در شرف افتتاح است.

وی در خصوص بحث انتقال آب، اظهار کرد: به وزارت نیروی دولت روحانی در بحث انتقال آب معترض هستم که چرا به حرف روحانی در بحث انتقال آب توجه نکرده است اما از شروع دولت هیچ کار اجرایی برای انتقال آب انجام نگرفته و کارها کاملاً‌ متوقف است.

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خوزستان در خصوص لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان، عنوان کرد: کمیته‌ای مشخص شده تا بتوانند کاندیداها را با مشخصاتی که اصلاح‌طلبان در ذهن دارند، تطبیق و در نهایت لیستی را در اختیار مردم قرار دهند. تاکنون خروجی از کمیته استخراج نشده است، اما امیدواریم این لیست تا 2 روز آینده آماده شود و بتوانیم آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی افزود: شواری سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان متشکل از 22 تشکل و 10 نفر از افراد حقیقی اصلاح طلب است که در گروه اصلاح‌طلبان فعال هستند. این شورای 32 نفره تصمیمات انتخابات پیش‌رو را در 2 بخش ستاد انتخاباتی روحانی و شورای شهر دنبال می‌کند.

قمشی تصریح کرد: در خصوص انتخابات شورای شهر ابتدا بنا بود که وارد شویم، اما بعد از نتایج خروجی هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها که در آن بسیاری از اصلاح‌طلبان برجسته رد صلاحیت شدند، تردیدهایی برای ورود به انتخابات شوراها ایجاد شد.

وی ادامه داد: علی‌رغم هم مشکلات در انتخابات شورای شهر وارد خواهیم شد و به این نکته اعتقاد داریم که بسیاری از کاندیداهایی که در عرصه حضور دارند، می‌توانند به‌عنوان کاندیدا و نماینده اصلاح‌طلب در لیست معرفی شوند.

همچنین در این نشست دکتر مرتضی افقه کارشناس اقتصادی و فعال اصلاح‌طلب، با بیان اینکه برای پیشرفت اقتصاد نیاز به ثبات است، گفت: اینکه عزت نفس مردم این قدر از بین برود که 90 درصد مردم می‌گویند یارانه می‌خواهیم و سپس از این ابزار برای گرفتن رأی استفاده کنند، صحیح نیست.

وی افزود: شعارهای دیگر رقبا در زمینه 2 برابر کردن یارانه‌ها و ایجاد اشتغال پنج میلیونی صحیح نیستند؛ شعارهای اقتصادی رقبا یکی از بدترین شیوه‌های تبلیغ آن‌ها برای جلب نظر مردم است، زیرا نگاه آن‌ها توسعه‌ای نیست.

افقه تصریح کرد: یارانه در کشورهای پیشرفته به کسانی داده می‌شود که قادر به کار نیستند و منابع آن مالیات است، نه درآمد نفت؛ اما در ایران وضعیت به شکلی شده که 90 درصد مردم می‌گویند یارانه می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه بیکاری زیاد نشده، بلکه تثبیت شده است گفت: بعد از انقلاب دو نوبت تورم تک‌رقمی داشتیم که یکی در دوران جنگ و دیگری در دوره روحانی بود. کنترل تورم به م عنای کاهش سرعت رشد قیمت‌ها است، نه کاهش قیمت‌ها و تورم همیشه به لحاظ اقتصادی بد نیست. تورم تا چهار، پنج درصد مقبول و نشانه رونق است.

افقه تصریح کرد: قدرت خرید مردم در این مدت چهار سال حفظ شده است؛ دولت سه سال تمام صرف مذاکره‌ای کرد که اگر انجام نمی‌شد، اقتصاد به سمت ورشکستگی می‌رفت و دولت تنها یک سال برای اقدامات اقتصادی وقت داشت.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: انتخابات 96
:
:
:
آخرین اخبار