تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۵۷۰۵
تعداد نظرات: ۱۶۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
Reform.cbi.ir ؛ سایت نظرخواهی از مردم برای واحد جدید پول
به گزارش خبرنگار مهر، وب سایت "طرح اصلاح پول ملی" به نشانی: Reform.cbi.ir راس ساعت 12 شنبه از طریق پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده است
نظرخواهی از مردم برای واحد جدید پول ملی کشور از شنبه هفته جاری آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وب سایت "طرح اصلاح پول ملی" به نشانی: Reform.cbi.ir  راس ساعت  12 شنبه از طریق پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده است.

در بخش تماس با ما این سایت پیشنهاد نماد برای واحد پول ملی دیده می شود. در این بخش می خوانیم:  به منظور ارسال پیشنهاد نماد برای پول ملی می بایست ابتدا با نام کاربری خود وارد سایت شوید، سپس پیشنهاد خود را در قسمت مطلب جدید وارد کنید.
پیشنهادات شما در صورت تائید مدیر سایت در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. در صورت نداشتن نام کاربری می توانید از طریق منوی ثبت کاربر، کاربر جدید برای خود ثبت کنید.
 
هیئت دولت اخیرا حذف چهار صفر از پول ملی را تصویب کرده و مقرر شده است که پس از تصویب لایحه اصلاح واحد پولی در کارگروه تحول اقتصادی دولت، این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶۲
ذبیخ اله زمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
24
12
سه پیشنهاد که به نظر اینجانب رسیده است ارایه می گردد:
1- واحد ایرو IRO که ترکیبی از نام ایران و واحد پول اروپا یعنی یورو است.
2- واحد لیران LIRAN که ترکیبی از نام قدیمی پول در ایران یعنی لیره و نام ایران است.
3- واحد یوران URAN که ترکیبی از نام پول واحد اروپایی یعنی یورو و نام ایران است.
جعفر دیهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
12
20
اسمائ اروپایی نه وگرنه ریال که اسپانیایی بود رو داشتیم
همان تومان عالی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
11
21
باید فکر افراد کم سواد یا بیسواد هم بود تومان خوبه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
25
15
واحد پارسه یا پارسی خوب است.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
مگه به غیر پارس قوم دیگری در این مملکت نیست. تومان از همه بهتر است
ناشناس
|
France
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
19
6
سلام
ما انسانها همیشه میخواهیم اسم شپش خود را منیژه خانم بگذاریم

زر همون زره اسمش را هرچی بگذاریم
شپش هم اسمش منیژه خانم باشه باز هم شپش است

س چطوره باشه همون پول پارسی

یعنی پارسی

مثلا میگیم چقدر پول میخواهی

جوا ب300 تا پارسی

و 50 تا پولک

پول خورد= پولک


300 تا پارسی با 20 تا پولک

نظر شما چیه
ناشناس
|
France
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
15
8
-پارسه تلفظش برای بعضی خارجی ها زیاد جالب نیست راحت نیست

-تومان برعکس برای بیسوادان این است که بخواهند قیمت را باقدیم مقایسه کنند
و چون تومان مرتب ارزشش تغییر کرده معلوم نیست با چه دوره مقایسه خواهند کرد

واحد ایرو IRO
لیران LIRAN
یوران URAN
که دوست عزیز در بالا پیشنهاد دادند اصلا هیچ اصالتی ندارند
و این نشانه خود هیچ دانستن و به قول معروف با چنگال فرانسوی
آش رشته خوردن است

البته خوب فکر ی کردند که اسمی باشد که دیگران راحت تلفظ کنند
اما
اسم پول با O شروع نمیشود

EUROS
که ترکیب 2 حرف اول صدایی دارند که در فارسی معادل آن نیست
و تلفط درست آن برای ایرانی ها مشکل است
و آنرا O میگویند
لیلا مظفری
|
United States of America
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
11
19
ایرن یا تومان به نظرم مناسب میان.
ثریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
30
9
به نظرم پارسه خوشگله
كوروش رضايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
16
10
به نظر من استفاده از نام دريك براي پول درشت و دارك براي پول خرد عالي است اين واحد پولي در زمان هخامنشي ها رواج داشته استفاده از نام پارسي كه معرف تنها يكي از قوميت هاي ايراني است نوعي تبعيض است
نازیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
24
10
ترا به خدا به عنوان اولین کسانی که سکه را ضرب کردند نام ایرانی دریک یا پارسه را انتخاب کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
11
22
همان تومان خوب است
بهرام عتیقه چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
23
15
نام پارسی بسیار عالی و نیک است
عابدین کامیاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
23
6
اصلاح پول یک اصلاح اقتصادی است و در راستای بهبود وضغیت اقتصادی صورت می گیرد ولی اگر در کنار این حرکت اقتصادی به جنبه های دیگر مثلا جنبه سیاسی نیز توجه شود بد نیست ، با توجه به وضعیت فعلی ایران در جهان که بعضی از کشورها سعی می کنند عنوان جعلی " خلیج ع ر ب ی " را به جای خلیج فارس استفاده کنند بنابر این در این حرکت از منافع ملی کشور عزیزمان نیز ، دفاع شود . و نام همیشگی خلیج فارس را جاودانه و ابدی نمائیم بنا بر اینجانب پیشنهاد می کنم واحد پولی مرتبط با این موضوع معرفی گردد. و حتی در ضرب سکه و چاپ اسکناس نیز از نقشه ایران و خلیج فارس و حتی درج عنوان خلیج فارس بر روی بعضی ازسکه ها و اسکناسها استفاده شود.
چون در گذشته خلیج فارس را دریای پارس یا پارس دریا نیز گفته اند اینجانب نامهای زیر را پیشنهاد می کنم.

1- پارسیدا (مخفف پارسی دریا )

2- پرشگلف با تلفظ (pershgolf) مخفف عنوان انگلیسی ( persian gulf ) به معنای خلیج فارس
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
اینکه نام خلیج همیشه فارس ایران در واحد پول ایران باشه خوبه ولی فکرشو کردی اگه بخوای بری دمِ یه سوپر مارکت بگی 500(پرشگلف) تازه پرشگلف از حروف لاتین گرفته شده و نمیتوان در واحد پول ملی استفاده کرد ،پارسیدا نیز از خلیج پارس گرفته شده و خوب است اما تنها مربوط به جنوب کشور میشود من واحد پول پارس را برای پول کاغذی پیشنهاد میکنم چون نام پارسی نامی غرور آفرین میباشد و نیاکان ما تنها این اسم را برای نام کشور خود می دانستند

باتشکر (نیما)
ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
25
8
نام پـــــــــــــارســـــي عالي و خوب است
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
25
7
پارسه یا پارسی خوبه اما براش باید یه علامت اقتصادی نیز طراحی بشه

مثل دلار($)
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
پارسی جالبه و چطوره یک طرح که پرسپلیس داره یعنی فقط فرم آن هم بشه علامت آن
یعنی چیزی شبیه دو بیضی عمود برهم کمی زیباتر
خانم
| France |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
آره طراحان میتوانند یک شکلی هندسی مانند کوچک که یک نشانی از طرحی از آثار ملی ایرانی را نشان بدهد را طراحی کنند
حالا
یا ستون های تخت جمشید یا طرحی جالتر
علی نقی قلی نژاد
|
Germany
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
9
21
واحدپول تومن بسیارعالی ونیکواست چون کاملا دربین مردم جاافتاده است
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
9
19
ایران کشوری کثیرالمله است همان تومان بهتر است پارسی یا پارسه هر ولاژه ای که نام پارس را تداعی نماید فاشیستی و تبعیض گونه هست برای جلوگیری از اختلافات در آینده همان تومان بهتر است و یا واژه ای که واقعا ملی باشد نه تداعی کننده قومی خاص.
یاسین بدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
7
24
بهترین نام برای پول ملی تومان است که قابل قبول ودرک برای باسواد بی سواد می باشد
پاسخ ها
خانم
| France |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
به شرطی که صفرهایش کم شود بد ایده ای نیست
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
عزیزم چرا ما باید به خود را به سطح سواد آدم بیسواد نزول دهیم؟ چرا بیسواد را تشویق به باسوادی نکنیم؟؟؟
خانمی از فرانسه
|
France
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
13
7
اصلا چطوره اسمش را بگذاریم
پول
وپولک برای پول خرد
پول و پولک
اینطوری واسه همه راحته
س چقدر پول میحواهی
ج 300تا پول با 20 تا پولک
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
9
6
باید یک صفر ازپول ایران کم شود.
پاسخ ها
خانمی از فرانسه
| France |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
بله
من کاملا با شما موافقم
البته من فکر میکنم در دراز مدت باید 3 تا صفر کم شود
abdolsaheb alghassi
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
19
3
Parsi and Drick are very good ndmes
خانم جان
|
France
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
8
9
یک راه دیپش هم اینه
که 3 تا صفر راکم کنیم
و همان اسم ریال و تومان سابق را نگه داریم
ده شاهی را هم حساب کنیم
خانم جان
|
France
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
7
8
یک راه هم شاید این باشد که
3 تا صفر کم شود
وهمان اسم تومان و ریال نگه داشته شود
و ده شاهی هم دوباره حساب شود و باشد
فقط رنگ پول های جدید یا شکل آنها عوض شوند
و مثلا طراحان عکس هایی از آثار ایرانی در تخت جمشید روی آن بگذارند یا به قول دوستان یک نشان پول ایرانی هم طراحان درست کنند و روی اسکناس هاو پول خردها بگذارند
خانم جان
|
France
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
10
5
اگر از نطر فونیتیک بگیریم
یعنی به گوش مردم دنیا زیبا بیاید
واژ های یک یا دو سیلابی که س یا پ یا ژ دارند زیباتر هستند
یعنی پول
پارسی
پولک
البته تومان هم از نطر فونیتکی زیبا میباشد چون به گوش زیبا و تلفظ آن راحت است
el
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
17
4
دریک مناسب ترین نام است چون اولین سکه جهانی وهخامنشی است. پارسی بیشتر برای لقب مناسب است
دریک یک سکه پارسی است
پاسخ ها
مریم خانم
| France |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
دوست عزیز دریک درسته که از نظر تاریخی جای مناسبی دارد اما اما اسم زیبایی نیست
احمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
3
17
تومان خوب در صورتیکه 3 صفر کم شود
مروستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
12
4
توجه هم باید داشت که تومان به دسته های هزار نفری مغولی گفته میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
البته معنی های دیگر هم دارد
تومن . [ م َ] (اِ) قصبه ای را گویند که صد پاره ده در تحت آن باشد و جمع آن تومنات است و بعضی گویند ترکی است . (برهان ). مخفف توما.
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
dost aziz dorosteh ke moghol tosh dare ama be ayandeh ham bayad fekr kard baadeshm madrake motabar dari vaseh in harfet
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
7
11
بايد نامي باشد كه در بر گيرنده ايران باشد و نه يك قوم از ايران (پارس و ... قابل قبول نيست)
پاسخ ها
خانم جان
| France |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
دوست خوب
این درست مثل این است که بگوییم امریکا خوبه ولی همه در امریکا امریکایی نیستند
پس پول نباید امریکایی باشد
در کشورهایی مثل مثلا فرانسه
کسانی که نزدیک آلمان بودند آلمانی و کسانی که در نزدیک ایتالیا بودند کمی ایتالیایی حرف میزدند
ولی مردم تقریبا مجبور شدند زبان قدیمی را کنار بگذارند چون در آعاز فرانسه کشور زبان بودند
خیلی جاها در آغاز یک ملت و بعد ها ملت های دیگر که اضافه شدند خود را همانند کردند
حالا در ایران که مادها و پرس هابودند
بعد کم کم که قوم ها ی دیگر اضافه شدند چون پارس ها این فرهنگ خوب را دارند که هرکس زبان خود را نگه بدارد مذهب خود را نگهخ بداردو تمام قوم ها که در ایرانند امروزه همین فرهنگ را دارند که هرکس زبان خود را نگه بدارد دیگر نگوییم که پس پارس یا ایران یا نژاد آریایی نه
چون یک قوم است
من فکر میکنم همه ایرانی هستند امروز و همه در ایران از هرمذهب و زبانی هم فرهنگند
همه ایرانی هستند
شما ببینید شاه عباس ترک بود همه هم از او خوب میگویند
یعنی ایرانی ترک . همه اول ایرانی هستند و ایران متعلق به همه قوم هاست .اما تاریخ پارس ها را نباید انکار کرد

این خیلی مهم است
چون من در سالهایی که در خارج بودم میبینم که حتی ارمنی های ایرانی اخلاقشان بیشتر ایرانی است تا ارمنی
حتی اگر خوشان ندانند
و ایران درسته که الان مجموعه فرهنگهاست
این باید یک نقطه مثبت حساب شود
اگر نگاه کنید حتی در جنوب ایران کهعرب حرف میزنند فرهنگشان
ایرانی است
ترک های ایران فرهنگ ایرانی دارند
یعنی همه یک رسم و رسوم را دارا هستند
و با هم راحت رندگی میکنند
ناشناس
| France |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
در هرحال در ایران هر اسمی بگذارید مربوط به یک قوم ایرانی است که ایرانی محسوب میشود
ایران مجموعه قوم های مختلف است که همه از یک حق مساوی در مقابل قانون برخوردارند
مگر وزیر و کبیر ترک و کرد و ترکمن و و غیره نیستند
از همه جا هستند و ایرانی حساب میشود
عبدالله سعيدي09177627307
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
5
9
به نام خدا باسلام احتراما به استحضار مي رساند نظرحقيراين است كه فقط يك صفر حذف شود وواحد پول تمن باشد بدلايل ذيل 1-هيچ هزينه اي روي دست دولت نمي اندازد 2- صرفه جويي درزمان3-خو گرفتن مردم به اين واحد پول4-آمادگي ذهني مردم براي پذيرش اين واحد5-نجات يافتن مردم از سر درگمي بين ريال وتمن.
taymaz
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
5
14
SALAM BENAZARMAN TUMAN BEHTAR HAST
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
7
3
migam esmesho dolar bezarim hame ja ro berizim be ham
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
3
18
تومان برای همه راحتتر وخوبه
مراد (آدارماكو)09149623860
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
15
6
افتخار نام خليج هميشه فارس ايران
پول رايج ايران(فارس)يا(پارس)
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
20
همان تومان بهتره
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
17
تومان خيلي بهتره چون مردم عامي به اون عادت دارن
بهنام حمیدوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
3
16
iهمان تومان بهتره
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
18
همون تومان عالیه مردم رو سر در گم میشن
rasooll
|
United States of America
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
3
14
toman khili khob hast.ve digar hoch
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
19
تومان خیلی خوبه
شهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
14
4
نور خیلی خوب وعالی است
نینا
|
United States of America
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
17
6
پارس
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
پارس
تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
5
17
اول وآخر تومان فقط تومان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
17
toman
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
16
پول ملی فقط تومان و ریال
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
17
همان تومان بهتره
محمد
|
Belgium
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
17
باکلمات بازی نکنین همون تومان که عالیه همه هم میشناسنش
ترنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
5
16
سلام به نظر من تومن هم راحتتره و هم بهتر
شاهرخ1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
13
3
دریک وزریک .ایرانیان اولین کشوری بودندکه ازپول استفاده کردند (درزمان هخامنشیان).وواحدپول یونان (دراخما)از آن گرفته شده است تومان وریال ولیره و... بیگانه اند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
3
14
فقط تومان
هم بهتره هم دل چسبه
حرف مرد یکی است
فقط تومـــــــــــــــــــــــــــــــــــان
فقـــــــــــــــــــــــــــــــــــط تومان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
13
0
سلام به نظرمن پین
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
4
13
تومان خیلی بهتره
جعفر احمدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
5
13
تومان کلمه ای شناخته شده و جا افتاده و بهترین است
شاهرخ1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
10
2
دریک یعنی سکه نقره زریک یعنی سکه طلا تومان به مغولی یعنی لشکر 300 تایی!کدام دلچسبه ؟ به تاریخ نگاه کن!
saeed.m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
10
5
pars
راویه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
3
13
تومان
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
4
13
تومان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
13
2
بنظرم اسم پشیز برای واحد پول وپاپاسی برای خورده آن مناسب است وهر پشیز صد پاپاسی میباشد .
افشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
4
10
تومان خیلی خوب است چون:
1-برای همه قابل فهم است.
2-با حذف یک صفر خیلی خوب جا می افتد.
3- با کلمه ایران هم اوا است.
4-قبلا موجود بوده و مردم با ان اشنا هستند.
آراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
2
9
بهتره به فکر بالا بردن ارزش پولمون توو دنیا باشید نه به فکر تغییر اسمش اصلا فایدش چیه؟ به نظر من خیلی ایده بدی حالا هرکی داده مهم نیست -بذارین همون تومان باقی بمونه -خیلی هم ممنون
پاسخ ها
Azerbayjan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
عالیه راس میگه به فکر ارزش پولتون باشید این تبعیضا برای چیه؟
hector329
|
Germany
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
3
10
toman khodesh behtarin gozinas,chera ke hame besh adat darim,age ye esme dg bezaran hame dochare moshkel mishim
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
3
14
تومان
آراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
3
12
بهترین گزینه تومان می باشد فقط تومان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
9
4
پارسی
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
عالیه
ابوالفضل
|
Iraq
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
3
9
البته انشاالله که اجرای این طرح حذف چندصفراز پول ملی بارتورمی نداشته باشد و یا اگرهم داشته باشدمسئولین چاره اندیشی کرده اند. نظراینجانب( فقط و...فقط تومان) است همان تومان معروف و مانوس و اصیل ایرانی باتشکر ازشماکه نظرمن راهم درمعرض دیدقراردادید.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
4
7
تومان
تومان برای تمام مردم شناخته شده است.
yashar
|
United States of America
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
2
8
از ان جایی که ایران خاص فارسی زبانان نیست انتخاب واپه فارسی کاملا اشتباه بوده باعث تفرقه میشود بهترین گزینه همان طور که مورد استفاده همه ی مردم است تومان میباشد
Abdollah valipour
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
3
8
Touman
bagher zakeri
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
7
3
parsi is the best name for us and good for nation
behzad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
3
7
همان تومان خوب است.
مهدي ميرزائي كلجاهي
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
5
4
بياييد بجاي حذف صفرها همت كنيم وركوداقتصادي راحذف كنيم و كاري كنيم كه همان ريال ايرانيمان برابر بادلارآمريكائي شود وبجاي صرف هزينه هاي هنگفت براي تعويض پول كنوني كه شهره جهان شده وحذف صفرهاي اسكناسها صفرهاراروي اسنادكاهش دهيم ! يك ريال ايراني =يك دلار آمريكائي
moradi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
8
2
ریال واحد و ده ریال دکا .و یک دهم .سنت یا سانتیم
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
2
9
تومان خیلی بهتره همون باشه..
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
8
3
فقط پارسی-دریک
Alii
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
11
2
دلار خوب است
شهرام حسين پور
|
Belgium
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
7
2
دروك بدليل باستاني بودن ان ميتواند گزينه مناسبي باشد
ali reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
7
3
فقط پارسی .دریک
محمد گندمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
7
3
پارسی
يوسف زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
3
7
سلام خسته نباشيد
همان تومان راحتترطلفظ ميشه وكمتر ازريال صفر داره
بنظر بهتر مياد ممممممممممممممممممنوووووووووون
عاشق وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
7
5
فقط پارسی و پارسی
پاسخ ها
dust
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
motasefam vasat
lمرتضی قاسمخانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
4
5
تومان واح اصلی و پول خرد ریال که برای عموم شناخته شده است
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
2
8
سلام اگه واحد پول ملي كشور تومن انتخاب بشه بهتره چون تومن بين مردم جا افتاده و قدمت چندين ساله داره با تشكر
mehrdad
|
Spain
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
8
1
صد ( زر) برابر با یک (جم) واحد خوبی برای پول خواهد بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
2
8
سلام
تومان بهتره
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
2
8
تومان از همه بهتر و با کلاس تره
خلیج همیشه پارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
8
2
پارسی بهتر است (دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت . پیامبر اعظم (ص)
lمحمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
2
5
سلام
بر ایرانیان در سراسر گیتی
ایا باید ابتد به فکر بالابردن ارزش پول ملی بود؟؟چرا؟؟
ببینید بالا بردن ارزش پول ملی یکسری مزایا دارد ویکسری مضرات!!
شما چین را تصور کنید چرا ارزش پول کشورش را در برابر دلار بالا نمیبرد؟؟؟
بله از یک طرف با بالا بردن ارزش پول حجم کمتری پول را حمل میکنیم که این با تجارت الکترونیک بر طرف میگرددکه اگر فرهنگ سازی ان به شدت دنبال گردد ...
با بالا بردن ارزش پول ما در مبادلات اقتصادی دچار مشکل نمی شویم؟؟؟
قیمت تمام شده کالا در داخل و صادرات رابطه ندارند؟؟؟
اما ....پشنهاد نام پول ملی
1)تومان چون در بین مردم جا افتاده است
2)تمن که خلاصه شده است
3) تو من که نشانه اتحاد و روحیه همکاری و القاٍء ان در روابط
جامعه است
4)پارسی
5)ایران
6)دینار درهم
7)
محسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
3
8
به نظر من،برای رعایت اصل بیطرفی در میان قومهای ایرانی همان تومان خوب باشد
همه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
2
9
تومان از همه بهتره چیزی که رواج شده لزومی نداره تغییر کنه
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
9
2
only parsi
iran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
7
2
دریک بهتره پارسی یکم ناجوره و بین اقوام ایران اختلاف پیش میاد و اینکه تلفظش برای پول مزخرفه
سلطنت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
2
8
تومان خوبه
ليلي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
8
2
پارسي خوبه
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
2
7
تومان بهتر است چون سالهاست با این نام مردم آشنا هستند
مردم باید کمبود صفر را هضم کنند حالا اسمش هم عوض بشه خیلی دچار اشکال میشن و 100%تو حساب کتابها دچار اشکال میشوند پس بهتر نیست فقط در یک زمینه کار تغیر انجام شود تا کمتر دچار سردر گمی شویم
hadi zantex
|
Germany
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
2
7
به پیر به پیغمبر همون تومن خودمون عالیه
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
2
7
تومن تومن تومن
YIKILMAZ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
2
7
تومان .
مقصود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
2
6
تومن
شکوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
7
2
پارسی
irani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
1
7
به نظر من همه از هر قومی که باشیم ایرانی هستیم و مرتبط ساختن قضیه ی پول با قومیت خاص درست نیست و نوعی منعکس کننده تبعیض میباشد و شاید منشا اختلاف-بوسیله بهانه جو های سیاسی-ایرانی باشیم ایرانی فکر کنیم،
تومان عالی است با کم کردن صفر ها
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
5
4
تومان و دریک بهترین انتخابه
پاسخ ها
vahid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
تومان بهتره
صادق بیگدلی
|
Finland
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
9
0
تومان برای پول خرد و پارسی برای پول درشت
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
2
8
تومان
حسن
|
Belgium
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
6
2
به نظرم آریا اسم خوبی است
کریمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
2
8
تومان واژه آشنایی برای همه مردم ایران زمین بوده وبهترین گزینه
برای واحدپول ملی می باشد.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
1
7
تومان واژه آشنایی برای همه مردم ایران زمین بوده وبهترین گزینه
برای واحدپول ملی می باشد.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
2
8
تومان عالی است چون سابقه فرهنگی هم داره
david
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
1
6
baraye jelogiri az tabiz va raayat asl bi tarafi haman toman behtare
اميد
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
8
1
نياكان ما اسمparsرا براى كشور خويش انتخاب نمودن آيا شايسته نيست كه ما نيز اسم ‏parsرا انتخاب نمايم
فرامرز احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
1
7
با سلام
همان تومان بهتر است با پول جدید حتما یکسری مشکلات هم همراه آن می باشد.تازه اگر کاملا کارشناسانه و دقیق انجام شود.
متشکرم
امیدرضاروانخواه
|
Finland
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
7
1
دریک ازهمه قشنگتره
PEJMAN
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
1
6
به نظر من تومان بهتر استبه اين دليلكه جا افتاده شده و براي مردم عام و بيسواد هم قابل فهم ميباشد
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
1
6
تومان فقط تومان
اميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
1
6
با كسر 3 تا صفر همون تومان و ريال خوبه.تو اين زمانه پول شوخي بردار نيست.مردم كم بدبختي ندارن
omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
1
6
تومان
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
1
5
با سلام فقط تومان وبعد ريال چون مردم به اين دو عادت كرده اند . ضمنا چكار داريم به تغيير نام پول بياييم سياستها ي اقتصادي را تغيير بديم كه باعث بالا رفتن ارزش پول كشور شود متشكرم
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
6
2
نام پارسي مناسب است
Abolfazl azizi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
2
4
با سلام نامگذاری واحد پول اصلی{تومان}و پول خورد {امام} باشد مناسبتر است.با تشکر
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
4
0
از هر قوم یا هر قبیله ای که باشیم مهم اینه که ایرانی هستیم همه هموطن هستیم . باید نامی را انتخاب کنیم که همه به ان تعلق خاطر داشته باشند و هر ایرانی باشنیدن ان به وجود چنین کشوری به خود افتخار کند.جنوبی هستم اما با شنیدن نام خلیج فارس به خود و به وجود کشورم میبالم. کلمه ی فارس یا یارس متعلق به همه ی اقوام ساکن در ایران می باشد زبان رسمی کشور ما فارسی است به هر جای دنیا که برویم ما را به ایرانی بودن و زبانمان را به فارسی بودن میشناسند بخاطر لهجه ای که در گویش هایمان هست نباید اتحادمان را از بین ببریم
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
1
5
با سلام خدمت دوستان عزیز
1.ما باید در اول کار فرهنگ سازی کنیم نه این که اول کار کنیم بعد فکر یا فرهنگ سازی.


2.نظر من اینه که با حذف3 صفر از پول اصلی و نام گذاری برای اسکناس تومان باشد وبرای سکه یا پول فرعی ریال باشد چون یک صفر از ریال پایین تر است ومن کاری به کشور خارجی ندارم هر چند ریال عربی باشد.
مثلا»:1000تومان بعد از حزف3 صفر 1 تومان و 100تومان بعد از حذف2 صفر 1بشه 1ریال حداقل جا افتاده تر از بقیه است وبقیه حذف بشه.

3. پول با نام پارسی افتخار ما ایرانی هاست اما ما باید به فکر اختلاف بعد از این هم باشیم و باید آینده نگر باشیم نه به زمان حال نگاه کنیم.
4. تومان برای همه بهتر وجا افتاده تر است ونیازی به نام دیگر نیست ونیازی به خرج پول اضافه از بیت المال نیست واگر میخواین پول از بیت المال به جیب بزنین یه جور دیگه بزنین مثل شهرام جزایری خائن .
5.نظر من به عکس هم اینه که عکس امام خمینی (ره) رو صفحه اول همه پول ها وعکس خلیج فارس و یا نقشه کشور و ... روی بقیه پول ها به ترتیب ارزش پولی
6. سعی بشود ارزش پول بالا برود
با تشکر
امین درودی از بهشهر
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
من با نظر شما موافقم
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
2
4
تومن یک کلام
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
4
2
به نظر من برای اسکناس ها نام پارسی و برای پول خرد ها نام دریک به افتخار اجداد هخامنشیمان بسیا نیک و عالی است.
سعید نیک اختر
|
United States of America
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
4
2
پارسی ودریک
هادی.همت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
2
4
تومان.
غفار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
2
4
تومان
بذليان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
3
2
واحد پول ايران بايد ايراني باشد . نه تومان مغولي و نه ريال اسپانيايي.خودتان حدث بزنيد. >>>>>>دريك
تبريزي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
2
4
تومان عاليه
تومان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
2
3
توماااااااااااااااااان
فردوسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
3
2
بسی رنج بردم در سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی
صالح
|
Kazakhstan
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
3
2
به نظر من نباید زیاد به مسائلی که باعث اختلاف میشه دامن بزنیم وهمه باید دنبال سربلندی ایران باشیم . در پایان من اسم پارسی را انتخاب می کنم چون یادگار سرزمین زیبای ایرانه
naeim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
2
1
azizan yadetun bashe tumn zamani be dard mikhore ke ye sefr kam beshe na bishtar nazare man parsi ast
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
2
2
تومن
سئودا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
2
1
فقط و فقط تومان
قربانی
|
Finland
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
1
2
این کشور یک نام دارد و نامش پارسی است .که خیلی ها ان را فراموش کرده اند .انها اصل خود را گم کرده اند .بنابر این به یمن مقدسه نام وطن
پارسی را انتخاب میکنم
رستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
1
2
براي نام جديد بهتر است به نکات زیر توجه داشت:
1-اين نام بايد برگرفته از نام ايران باشد تا نام جدید بیش از پیش باعث انسجام ملی شود.
2-دو بخشی و تلفظ ساده ای هم داشته باشد چون هر روز و هر لحظه در مكالمات روزمره مردم استفاده مي شود.
با توجه به این نکات نامهایی چون "ایرن" ، "آیرن" ، "ایرا" ، "آیرا" برای واحد اصلی و
"پرسي"، ”پرسن" ، "پرشی" ، "پرسا" ، "پرشا" ، "پرژن" و...برای واحدهای فرعی بیشتر مناسب هستند.
البته نامهای هم ردیف "داریک"،"زریک" و... هم که یادآور شکوهمندی اقتصاد دوران هخامنشیست گزینه های مناسبی هستند.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
2
0
نباید اختلاف قومی انداخت. بنابراین تومان بهتره و جا افتاده تر هم هست.
علی اکبر ایوبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
0
2
من هم بعنوان یک ایرانی پارسی را برای پول ایران مناسب میبینم ودوست دارم بجای نام مغولی تومان پول ایران نامش ایرانی باشد
پور جم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
0
2
عزيزان با توجه به نام عزيز خليج هميشه فارس كه خاره چشم دشمنان ايران و کشورهای منطقه است بهتراست نام پارسي يا پارسه مناسب است چون از 2500 سال پيش نام پارس بر اين سرزمين جاويد بود زند باد ايران
hosien
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
0
2
آریایی بهترین گزینه برای واحد پولی کشوره
ترکخان
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
بهترین نام با توجه به حکومت اسلامیمان واژه ی "دُر" است. مثلا میگیم که برای این نان چند "دُر" باید بدم. نانون میگوید 2 دُر.
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
0
خواهشن همان ریال و تومان خودمان با شد.در غیر اینصورت بارسی و دزریک منا سب است.
با سباس از شما ارزش بول ملی ره ارتقا دهید.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
1
تومان نامی مغولی است که به معنای هزار است واگر واقعا کلمه مورد نظر فرهنگستان ایران این را قبول نماید سخت در اشتباه است
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
0
دریک وپارسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
0
0
یعنی تمام مشکل کشور با انتخاب یه اسم پارسی حل میشه؟
lمحسن اسما عیل پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
همه نامهایی که دوستان گفتند خوبند ولی باید توجه داشته باشیم که هم تبعییض نباشه وهم تلفظش راحت باشه. به نظر من نام دریک هم قشنگه وهم نام اولین سکه ایرانیهاست وهم تلفظش راحته. با علامت اختصاریDK
:
:
:
آخرین اخبار