تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازي سايت براي تعيين پول جديد ملي

معاون اقتصادي بانك مركزي از راه‌اندازي سايتي با هدف نظرسنجي از مردم و صاحبنظران درباره تعيين پول جديد ملي خبر داد.

 به گزارش 598 ، حسين قضاوي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ لزوم و تاثيرات حذف صفرها از پول ملي اظهار كرد: پول وسيله مبادله است و عموم مبادلات با آن انجام مي‌شود. البته ابزارهاي ديگري هم وجود دارد از جمله چك و بانكداري الكترونيك. شايد ادامه وضعيت بانكداري الكترونيك در دنياي امروز به گونه‌اي شود كه تا دو دهه‌ آينده نياز به اين حجم چاپ اسكناس در هيچ كشوري نباشد و عموم مبادلات از طريق الكترونيكي انجام شود اما باز هم چشم‌انداز اينكه بخواهيم با اسكناس و مسكوك خداحافظي كنيم، وجود ندارد.
 
وي ادامه داد: بنابراين لازم است اسكناس و مسكوك به لحاظ حجم شمارش و واحد پول به گونه‌اي باشد كه مبادلات مردم به آساني انجام شود.
 
معاون اقتصادي بانك مركزي گفت: در اين چارچوب وقتي در ‌گذر زمان شرايط تورمي وجود داشته باشد، قطع‌هاي جديدي از اسكناس معرفي شده و تعداد زيادي صفر در اسكناس‌ها ديده مي‌شود و از سوي ديگر مردم واحد پول ديگري را در مبادلات به كار مي‌برند كه در قانون وجود ندارد، به اين ترتيب محاسبات و ارتباط مردم در حوزه‌ پولي با ابهام روبه‌رو مي‌شود.
 
قضاوي گفت: در اين وضعيت بانك‌هاي مركزي به ناچار در شرايط مناسبي مشروط بر اين‌كه ثبات اقتصادي فراهم باشد، به اين نتيجه مي‌رسند كه واحد پول را عوض يا تعداد صفرهاي آن را كم كنند.
 
وي افزود: بانك مركزي ايران هم در حال بررسي اين موضوع است و سايتي هم در اين زمينه طراحي كرده كه در دوران آزمايشي است تا ارتباط عمومي با مردم را در زمينه تعيين واحد جديد پول تقويت كند.
 
به گفته وي در اين سايت مقالات مختلفي از صاحبنظران و دانشگاهيان در اين باره گردآوري مي‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد جواد سلیمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
0
سلام
دوست عزیز، تمام مشکل های جامعه حل شده فقط مانده نامگذاری پول کشور . این هم خراب کنید. دمت گرم
:
:
:
آخرین اخبار