تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۰۱۹۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توانمندسازی ۳۷ هزار دختر مددجوی کمیته امداد کشور در قالب طرح یاس

 مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد کشور گفت: ۳۷ هزارنفر از دختران مددجوی کشور در قالب طرح "یاس" (یاران آسیب ستیز) با همکاری کمیته امداد و سازمان هلال احمر برای مقابله با بحران‌ها و آسیب‌ها توانمند شدند.

  حسین رجبی چهارشنبه در نشست بررسی طرح یاس در محل مجتمع فجر اهواز بیان کرد: طرح یاس بیش از چهار سال با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی ، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دیگر امدادی برای دختران خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد آغاز شده است.

وی گفت: دختران زیر پوشش این نهاد در قالب طرح یاس، با هدایت کارشناسان، مشاورین و مربیان، عزم جدی تری را برای توانمندسازی و مهارت‌آموزی، به کار می گیرند.

 

آموزش بیش از ۶ هزار دختر مددجوی کمیته امداد خوزستان در طرح یاس

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: ۶ هزار و ۶۸۴ نفر از دختران رده سنی ۲۰ الی ۴۰ سال زیر پوشش کمیته امداد استان در قالب طرح یاس با شیوه‌های اقدام در زمان بحران و بلایای طبیعی آشنا شدند.

جمال شیبه ضمن اشاره به آغاز اجرای طرح یاس از سال ۹۹ افزود: افراد فعال طرح یاس در فرآیند توانمندسازی هنگام بروز بحران آموزش می‌بینند و این ‌آموزش را به سایر افراد جامعه نیز ارائه می‌دهند.

وی گفت: در این طرح با ارائه آموزش‌های اجتماع‌ محور، فرد توان انجام کار مشارکتی را ‏پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری آن در برابر حوادث خواهد شد.

شیبه ادامه داد: ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی، توانمند سازی رفتاری و‏ مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، مهمترین رویکرد این طرح است.

وی افزود: از بین افراد آموزش دیده، ۲۰۰ نفر شناسایی و به شرکت تجاری پیتام به عنوان پشتیبان تلفنی معرفی و مشغول به کار شدند.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ خانه هلال در استان فعال است ادامه داد: ۲۷۰ نفر به عنوان اعضای مدیریتی این مجموعه فعالیت دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار