تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۰۱۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۲۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در کرخه رهاسازی شد

  ۳۲۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی روز چهارشنبه طی آیینی با حضور مدیرکل شیلات خوزستان در رودخانه شاوور شهرستان کرخه رهاسازی شد.

  مدیرکل شیلات خوزستان در این آیین گفت: رهاسازی بچه ماهی‌های گرمابی بومی منطقه در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی استان به صورت مستمر در حال انجام است.

مرتضی سوری با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهی همه ساله طی چند نوبت در سال در تمام منابع آبی استان خوزستان انجام می‌شود، ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار برای صیادان و افراد بومی، رونق گردشگری، توسعه ماهی گیری تفریحی و افزایش تولید از جمله اهداف رهاسازی بچه ماهی در رودخانه است.

وی کاهش اثرات منفی حضور ماهیان مهاجم و جلوگیری از روش‌های صید غیرمجاز را از دیگر اهداف رهاسازی بچه ماهی بومی در منابع آبی استان دانست و بیان کرد: شهرستان‌های شوش و کرخه با دارا بودن ۳۵۰ هکتار سطوح زیر کشت مزارع پرورش ماهی سالانه حدود یک هزار و ۷۵۰ تن انواع آبزیان گرمابی را تولید می‌کنند.

 وجود منابع آبی نظیر رودخانه‌های دز، کرخه، شاوور و تالاب‌ها و آبگیرها در این منطقه فرصت مناسبی را برای افزایش تولید در حوزه آبزیان و اشتغال جوانان مهیا می‌سازد.

شهرستان‌های شوش و کرخه دارای سه مرکز تکثیر گرمابی و یک مرکز پرورش ماهیان خاویاری است.

امسال رهاسازی هشت میلیون بچه ماهی در رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان هدف گذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار