تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۰۰۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امکان افزایش تولید نفت از میادین شرکت کارون وجود دارد/ مخزن نفتی بنگستان توسعه می‌یابد

 مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب بر افزایش میزان تولید از میادین نفتی محدوده عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به یک میلیون ۱۵ هزار بشکه در روز تا پایان سال تاکید کرد.

ابراهیم پیرامون روز یکشنبه در نشست پیش بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت '' تولید و توزیع نفت و گاز '' شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به جایگاه و اهمیت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اظهار کرد: نشست‌های Forecast (پیش بینی) راهنمای تولید در ۶ ماه آینده است؛ از این رو ضمن طرح مباحث جدی، دقیق و کارشناسانه در این نشست ها، تمامی شرکت‌ها ملزم به اجرای تصمیمات اتخاذ شده هستند.

وی در خصوص راهبری چهار میدان نفتی در مناطق نفتخیز جنوب از سوی شرکت بهره برداری کارون؛ عنوان کرد: این شرکت با تولید یک میلیون بشکه نفت '' ۴٠ درصد از میزان کل تولید مناطق نفتخیز جنوب '' و دارا بودن هشت میدان بزرگ نفتی نقش بسیار مهمی در صنعت نفت جنوب دارد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تأکید بر رفع مسائل و مشکلات تولید و بهره برداری از چاه‌ها، برنامه‌ریزی جهت تعیین تکلیف و شتاب بخشی به پروژه‌های مرتبط با تولید؛ افزود: میزان فعلی تولید در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون نشان از همت جهادی وار کارکنان این شرکت است که با وجود همه مشکلات و تنگناها به وظایف خود پایبندند.

هدف گذاری برای جمع آوری کامل گازهای همراه نفت

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به قرارگیری تأسیسات شرکت نفت و گاز کارون در مجاورت کلانشهر اهواز بر هدف گذاری برای جمع آوری کامل گازهای همراه نفت و تصفیه پساب‌های نمکزدایی در راستای حفظ محیط زیست و استفاده از ثروت ملی تأکید داشت و تصریح کرد: بهره گیری از تجهیزات کاهنده گازهای مشعل در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به دلیل مجاورت با شهر اهواز سبب شد که میزان گازسوزی در این شرکت تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

به گفته وی، طرح‌ جمع آوری گازهای مشعل باید هر چه سریع‌تر دنبال شوند.

پیرامون بر ظرفیت سازی و استفاده از فناوری های روز در فرآیند تولید جهت تحقق برنامه افزایش تولید در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد و افزود: شرکت های بهره بردار با تمام توان پای کار تولید باشند تا سرمایه های عظیم موجود را برای توسعه کشور به کار ببندیم.

وی در رابطه با سابقه تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب؛ خاطرنشان کرد: شرکت کارون تا پایان سال باید میزان تولید خود را به یک میلیون و ١۵ هزار بشکه افزایش دهد؛ بنا به بررسی‌های صورت گرفته توان و ظرفیت این تولید در شرکت کارون وجود دارد.

آمادگی برای توسعه در مخزن نفتی بنگستان

مهندس پیرامون به وجود آمادگی برای هر نوع توسعه در مخزن نفتی بنگستان شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اشاره داشت و اظهار کرد: بنا به ارزیابی و مطالعات صورت گرفته شرایط برای هر نوع توسعه در مخزن نفتی بنگستان شرکت بهره برداری کارون با تزریق آب در این مخزن و دستیابی به ریکاوری بالا وجود دارد.

وی بر توجه ویژه به مسائل مرتبط با تأسیسات تحت الارض و سطح الارض تأکید داشت و عنوان کرد: بهره گیری از پمپ‌های درون چاهی، سرچاهی و چند فازی در مخازن اهمیت بسیاری دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت نفت و گاز کارون با ظرفیت تولید ۲۷درصد نفت خام کل کشور، بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار تابع مناطق نفت‌خیز جنوب است که از تأمین‌کنندگان اصلی خوراک پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی و شرکت گاز بوده و مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را به‌عهده ‌دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار