تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش طول عمر باتری در جنوب و نحوه تعویض باتری در محل
با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و شرجی جنوب کشور، حفظ شارژ باتری خودرو کمی چالش‌برانگیزتر می‌شود. اما با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید به طور قابل توجهی طول عمر باتری خودرو خود را افزایش دهید.

افزایش طول عمر باتری در جنوب و نحوه تعویض باتری در محل

افزایش طول عمر باتری

با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و شرجی جنوب کشور، حفظ شارژ باتری خودرو کمی چالش‌برانگیزتر می‌شود. اما با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید به طور قابل توجهی طول عمر باتری خودرو خود را افزایش دهید.

عوامل موثر بر کاهش عمر باتری در مناطق گرم

دو عامل مهمی که در مناطق جنوبی باعث کاهش عمر باتری می شوند، به شرح زیر است:

  • دمای بالا: گرمای زیاد باعث افزایش واکنش‌های شیمیایی درون باتری می‌شود که به تدریج به آن آسیب می‌رساند.
  • رطوبت بالا: رطوبت می‌تواند باعث خوردگی قطعات داخلی باتری و کاهش ظرفیت آن شود.

راهکارهای افزایش طول عمر باتری

  1. نگهداری باتری در مکان خنک: سعی کنید باتری خودرو را در سایه قرار دهید تا از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشد. استفاده از کاورهای عایق برای باتری نیز می‌تواند به کاهش دمای آن کمک کند.
  2. تمیز نگه داشتن باتری: آلودگی و گرد و غبار می‌توانند باعث خوردگی قطعات باتری شوند. بنابراین، به طور مرتب باتری را با یک پارچه خشک تمیز کنید.
  3. استفاده از باتری با کیفیت: باتری‌های با کیفیت بالا معمولاً در برابر گرما و رطوبت مقاومت بیشتری دارند.
  4. روشن نکردن طولانی مدت لوازم برقی: روشن نگه داشتن طولانی مدت لوازمی مانند رادیو و کولر می‌تواند به باتری فشار وارد کند.
  5. جلوگیری از تخلیه کامل باتری: سعی کنید اجازه ندهید باتری خودرو به طور کامل تخلیه شود.
  6. استفاده از باتری‌های مخصوص مناطق گرمسیری: برخی تولیدکنندگان باتری، باتری‌هایی با فرمولاسیون خاص برای مناطق گرمسیری تولید می‌کنند که مقاومت بیشتری در برابر گرما دارند.

نصب و تعویض سریع باطری ماشین با آیتول

تعویض سریع باتری ماشین

خالی شدن باتری ماشین از اتفاقات ناخوشایندی است که مالکان خودرو را به دردسر می‌اندازد؛ چه در مسیرهای شهری و چه بین شهری باشیم، بروز این اتفاق ناخوشایند، خطراتی را متوجه سرنشینان وسایل نقلیه می‌کند. اما می‌توان با بررسی باطری و توجه به نشانه‌های نزدیک شدن به پایان عمر آن، در مقابل بروز این اتفاق مانع ایجاد کرد.

به صورت کلی نشانه‌های پایان عمر باطری به شرح زیر است:

  • روشن شدن نشانگر باطری ماشین که روی داشبورد قرار دارد
  • متورم شدن پوسته باطری
  • کم شدن سطح مایعات
  • رسوب گرفتن باطری
  • تغییر شکل ظاهری باطری
  • عملکرد ضعیف ریموت خودرو
  • ضعیف شدن نور چراغ‌های خودرو
  • استارت خوردن نامنظم خودرو
  • پخش شدن بوی گوگرد در خودرو

مشاهده چنین نشانه‌هایی در خودرو، زنگ هشدار تعویض باتری را برای شما به صدا درمی‌آورد و باید برای خرید باطری جدید اقدام کنید. اما نگران نباشید، شما در هر نقطه از یاسوج  و یا  هر شهر دیگری که باشید، کارشناسان حرفه‌ای و وظیفه‌شناس آیتول همراه شما هستند تا برای نصب و تعویض سریع باتری یاری‌تان کنند.

حتی اگر در خیابان، بزرگراه یا جاده‌ها در راه مانده باشید، کارشناسان آیتول، باتری سالم و باکیفیت را در برند مورد نظرتان به شما می‌رسانند. اما اگر به هر دلیلی، نشانه‌های پایان عمر باطری ماشین را جدی نگرفتید و از بدشانسی در راه ماندید، چه کنیم؟

بهتر است در چنین شرایطی خونسردی خود را حفظ کنید و برای شارژ کردن مجدد باطری از خودروهای در حال تردد درخواست کمک نکنید. به جای این اقدام، بهتر است با کارشناسان آیتول تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن باطری را متناسب با برند و مدل خودرو به شما برسانند.

توصیه دیگر ما به شما این است که اطلاعات درست و دقیق را در مورد برند و مدل خودرو و نوع باطری مصرفی قبلی خودرو به کارشناسان ارائه دهید تا باطری مناسب برای شما ارسال شود. همانطور که می‌دانید، تشخیص باطری مناسب هر خودرو کار حساسی است؛ زیرا هر اشتباهی ممکن است به خرابی سیستم برق خودرو یا آتش‌گرفتن آن ختم شود و هزینه هنگفتی روی دست مالک خودرو بگذارد. پس هر زمان به تعویض باتری خودرو نیاز پیدا کردید، می‌توانید از کارشناس‌های فنی آیتول، برای انتخاب باتری مناسب خودروی خود، مشاوره رایگان بگیرید تا آنها مناسب‌ترین نوع باطری را برای شما ارسال کنند.

اگر نگران زمان ارسال باطری هستید باید به شما بگوییم که خیالتان از هر جهت راحت باشد، زیرا کارشناسان آیتول در زمان کوتاهی، یعنی در نهایت 45 دقیقه تا یک‌ ساعت، در شرایط جوی عادی به یاری شما می‌آیند و ابتدا تست برق و آمپر رایگان برای خودروی شما انجام می‌شود و پس از آن، بر اساس نیاز خودروی شما، باتری مناسب نصب می‌شود.

امداد باتری آیتول در شهرهای مختلف

تعویض باتری در محل

کارشناسان آیتول در جنوب کشور نیز مانند سایر مناطق، خدمات تعویض باطری را از ساعت 8 صبح تا 22 شب ارائه می‌دهند. امیدواریم هرگز و به هیچ دلیلی خودروی شما در راه نماند، اما اگر به دلیل خالی شدن باطری ماشین، خودروی شما در راه ماند، این قول را به شما می‌دهیم که کارشناسان آیتول، در کمتر از یک ساعت باطری مناسب خودرو را به شما برسانند.

کافیست با شماره پشتیبانی آیتول تماس بگیرید و اطلاعات خودرو و باطری مورد نیازتان را ارائه دهید. مشاوران آیتول درباره نوع و قیمت باتری مناسب خودرویتان، شما را راهنمایی می‌کنند و نیروهای فنی در سریع‌ترین زمان ممکن به مکان شما اعزام می‌شوند.

 این نکته را هم بگوییم که مشاوره، ارسال و نصب باتری در آیتول رایگان است و شما هیچ هزینه‌ای بابت این موارد پرداخت نخواهید کرد.

ارائه انواع باتری برای انواع مدل خودرو توسط آیتول در یاسوج

آیتول لیست کامل و متنوعی از باطری‌های خودرو را در سبد محصولات خود دارد و شما می‌توانید با خیال راحت، هر نوع باطری را متناسب با برند و مدل خودروی خود به آیتول سفارش دهید.

ارائه گارانتی انواع باطری

 در مورد اصالت و کیفیت باطری‌های ارائه شده توسط آیتول باید بگوییم که باطری‌های آیتول از برندهای معتبر داخلی و خارجی و دارای تاریخ تولید جدید و گارانتی هستند. باتری‌های صبا باطری بین 8 تا 14 ماه، سپاهان 15 تا 24 ماه، وایا باتری 12 تا 14 ماه و برنا باطری 12 ماه گارانتی دارند.

 
:
:
:
آخرین اخبار