تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۳۰۰۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت ۵۹ مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در خوزستان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خوزستان با اشاره به شعار هفته کودک برای کودکان برای آینده گفت: در مجموع در خوزستان ۵۱ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار و پستی فعال هستند.
 

داریوش آقاسی با تبریک هفته ملی کودک که از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه است، اظهار کرد: شعار هفته ملی کودک «برای کودکان برای آینده» تعیین شده است و روز شمار این هفته در حوزه خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی کودکان، عدالت، حقوق کودکان، هویت و رفاه دیده شده است، پیشنهاد می‌شود همه دستگاه‌های اجرایی در تمام نامه نگاری‌های حوزه کودک تا پایان امسال این شعار را در سربرگ، درج کنند.

وی افزود: یکی از اهدافی که در این هفته دنبال می‌شوند برجسته سازی و آگاه سازی افکار عمومی در خصوص ویژگی‌ها، نیاز‌ها و حقوق کودکان است. با توجه به تک فرزندی، شاغل بودن والدین و آپارتمان‌نشینی باید بیشتر به این موضوع توجه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان با تاکید بر لزوم حمایت و فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه کودک خاطرنشان کرد: هفته ملی کودک جایی معنا پیدا می‌کند که همه دستگاه‌ها برای کودکان برنامه‌ای داشته باشند و فعالیتی در این حوزه داشته باشند.

آقاسی با بیان اینکه بحث کودکان در عرصه بین‌الملل یکی دیگر از اهداف است، تصریح کرد: امسال شرایط دنیا متفاوت است، از سویی هویت ایرانی اسلامی ما همواره دلسوزانه بوده است و نمی‌شود نسبت به کودک‌کشی اسرائیل بی‌تفاوت بود؛ همه کودکان ایرانی در این خصوص دغدغه دارند.

وی اضافه کرد: از زمان کرونا کانون شماره ۲ خرمشهر که مرکز بسیار قدیمی بود بسته شد و از آن سرقت شده بود که با تلاش‌های انجام شده و تأمین اعتبار مورد نیاز، این هفته مجدد بازگشایی می‌شود. شاداب سازی مرکز نیز در دستور کار خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان تاکید کرد: افتتاح مرکز سیار روستایی ایذه، افتتاح مجدد مرکز سیار روستایی دزفول، رایگان بودن در این کانون در این هفته، برگزاری نمایش عروسکی در اهواز، از دیگر اقداماتی هستند که در این هفته انجام می‌شوند.

آقاسی عنوان کرد: با افتتاح این مراکز، در مجموع در خوزستان ۵۱ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار و پستی فعال هستند. مرکزی در چنگلک اندیمشک داریم که ساختمان آن احداث شده است و در حال پیگیری هستیم تا افتتاح شود و تلاش می‌کنیم سریع‌تر افتتاح شود.

وی با اشاره به فعالیت بیشتر مراکز کانون پرورش فکری و نوجوان در مناطق محروم افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم در شهر‌های جدید، اگر نهاد‌ها پای کار بایستند و ساختمان در اختیار ما قرار دهند، تأمین نیرو را انجام و مراکز را راه اندازی خواهیم کرد که آمادگی راه اندازی مراکز در صیدون و دزپارت هستیم.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار
v