تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخصیص ۳۴۰۰ تن قیر ‌رایگان‌ به محلات هدف بازآفرینی شهری در خوزستان

  معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تخصیص ۳ هزار و ۴۰۹ تن قیر رایگان به استان خوزستان در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد.

محمد جامع  در خصوص اقدامات به عمل آمده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری در استان، اظهار کرد: در راستای بهسازی معابر و ارتقای کیفیت سکونت در محدوده‌های مصوب بافت‌های ناکارآمد شهری و با هدف خدمت‌رسانی به ساکنین بافت‌های فرسوده در سطح استان، قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های خوزستان اختصاص یافت.

وی با اشاره به سهمیه قیر در نظر گرفته شده در سال مالی گذشته، افزود: میزان قیر رایگان تخصیص داده شده به استان خوزستان در سال مالی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ، ۳ هزار و ۴۰۹ تن بوده است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این قیر رایگان، برای بازآفرینی محلات ‌هدف شهرهای اهواز در دو مرحله، مسجدسلیمان در دو مرحله‌، شوش در یک مرحله، گتوند در دو مرحله، هفتکل در یک مرحله، رامشیر یک مرحله و ماهشهر در یک مرحله، اختصاص داده شده است.

جامع خاطرنشان کرد: این میزان قیر رایگان در قالب صدور حواله به شهرداری‌ها اختصاص یافته و برای ۷ شهر و در قالب ۱۰ تفاهم‌نامه بوده است.

وی در خصوص نحوه تخصیص قیر به محدوده‌های مصوب بافت فرسوده استان، بیان کرد: در ابتدا استعلام از شهرداری‌های استان مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده انجام ‌می‌شود و پس از بارگذاری قرارداد و نقشه‌های معابر در سامانه سبا، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت‌نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود. در این زمینه نیز تخصیص قیر سال‌های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.   

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: در راستای اقدام مشترک میان اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان، هرساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص می‌یابد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار