تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل کارگروه ملی فعالسازی بازارچه مرزی اروندکنار/ ضرورت تامین اعتبار بهسازی جاده‌های مرزی آبادان
نماینده آبادان در دیدار با وزیر کشور ضمن تاکید بر ضرورت تامین اعتبار بهسازی جاده‌های مرزی آبادان خواستار تشکیل کارگروه ملی فعالسازی بازارچه مرزی اروندکنار شد.

سید محمد مولوی امروز ۹ مهرماه در دیدار با اسکندر مومنی وزیر کشور با اشاره به ضرورت نگاه جدی دولت به شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده به عنوان شهرهای استراتژیک در کشور، گفت: فعالیت‌ بازارچه مرزی اروندکنار می‌تواند نقش بی بدیلی در رونق تجارت دریایی جنوب غرب کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل کارگروه فعالسازی بازارچه مرزی اروندکنار با دستور وزیر کشور، افزود: این کارگروه با حضور معاونین وزیر کشور، سازمان گمرک، سازمان بنادر، فرماندهی مرزبانی و مسئولین متناظر استانی و شهرستانی می‌تواند موانع فعالیت بازارچه را رفع کند.

مولوی با بیان اینکه جاده‌های مرزی آبادان، سال‌ها است مورد توجه لازم نبوده‌اند و اعتبارات لازم برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: با توجه به اینکه جاده‌ها محل ترانزیت تجاری و عبور عموم مردم و کارگران شرکت‌ها و نظامیان است، ضرورت دارد اعتبارات لازم برای بهسازی آن‌ها در نظر گرفته شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای  اسلامی با اشاره به اینکه مردم آبادان در انتظار تامین اعتبار برای پارک مرکزی بازسازی آبادان هستند، گفت: انتظار داریم از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی و ارزش افزوده در خصوص اعتبارات عمرانی آبادان، اروندکنار و چوئبده تدبیر ویژه اندیشیده شود.

مولوی به ضرورت تسریع در انتصاب استاندار جدید در استان اشاره و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد وزارت کشور در راستای انتصاب استانداری با برنامه، کاردان و آشنا به مسائل استان سریعا اقدام کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار