تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۰۰۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حزب‌الله همچنان پایدار است
 استادیار علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه وضعیت کنونی منطقه تکانه‌ای است و می‌تواند جنگ را به تمام منطقه بکشاند، گفت: باید توجه داشت که حزب الله همچنان پایدار است و این احتمال که حزب الله فروپاشیده شود، قطعا منتفی است.

احسان کاظمی  با اشاره به تحولات اخیر منطقه اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که امکان رخ دادن هر اتفاقی محتمل است چون وضعیت منطقه تکانه‌ای است که می‌تواند جنگ را به تمام منطقه بکشاند اما در حال حاضر، طرفین درگیری‌ها اراده‌ای برای جنگ فراگیر در منطقه ندارند.

وی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که باید منتظر تحولات بعدی باشیم و ببینیم آیا رژیم صهیونیستی همچنان می‌خواهد از خطوط قرمز و مرزها عبور کند یا نه. 

استادیار علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص ترور شخصیت‌های مهم، گفت: بدون شک در ارتباط با مساله ترور ما هیچ گاه با شخصیت‌ها روبه‌رو نیستیم بلکه مساله نگرش و جریانات است. حزب الله ریشه در یک جریان، فکر و ایدئولوژی دارد و با ترور فرماندهان قطعا تفکر و جریان موجود از بین نخواهد رفت.

کاظمی ضمن تسلیت شهادت رهبر مقاومت لبنان، سیدحسن نصرالله، تاکید کرد: ترور سید حسن نصرالله اتفاقی سخت و تلخ بود چون فرمانده مقتدر، با بینش و نمونه و الگو بود و در منطقه نفوذ داشت اما باید توجه داشت که حزب الله همچنان پایدار است و این احتمال که حزب الله فروپاشیده شود، قطعا منتفی است.

وی اضافه کرد: هرچند بعید است شخصیتی با عظمت، خاص و مقتدر همچون سید حسن مجددا تکرار شود اما این جریان ادامه خواهد داشت و بدون شک این راه ادامه دارد و در نهایت پیروزی از آن مردم لبنان، فلسطین و مقاومت خواهد بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار