تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۰۰۱۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزار و ۶۰۰ کلاس درس در خوزستان در حال ساخت است

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان با مشارکت خیران حقیقی و حقوقی و از محل اعتبارات ملی و استانی در حال ساخت است.

 محمد خانچی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره بر اهمیت توجه به ارتقا سطح علم و دانش، اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۹۴ کلاس درس در قالب ۵۹۸ مدرسه در استان در دولت سیزدهم ساخته شد.

  •  

وی افزود: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا کنون شاهد رشد چندین برابری مدارس در استان هستیم که نشان دهنده عزم دولت و مدیریت استان برای ارتقای سطح کیفی و کمی مدارس استان است.

خانچی اضافه کرد: در مهر ماه امسال ۶۰۰ کلاس درس با زیربنای تحویلی ۵۳ هزار مترمربع افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: از ۶۰۰ کلاس درس تحویلی مهرماه امسال ۲۶۵ کلاس درس معادل ۴۴ درصد احداثی،۱۸۰ کلاس درس معادل ۳۰ درصد تخریبی و بازسازی و ۱۵۵ کلاس درس معادل ۲۶ درصد توسعه‌ای هستند.

وی افزود: این رشد و ارتقا سرانه آموزشی با همکاری مسئولان استانی و همچنین خیران و دلسوزان حوزه آموزشی رقم خورده است و در تلاش هستیم با وحدت و هماهنگی عقب ماندگی در توسعه فضای آموزشی استان جبران شود.

خانچی همچنین با اشاره به برچیدن کلاس‌های سنگی، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد کلاس‌های سازه سنگی در استان هزار و ۲۴۰ کلاس بوده که در ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۵۲۰ کلاس آن برچیده و ۲۱۰ کلاس دیگر در حال انجام است.

خوزستان جایگاه سوم کشور به لحاظ تعداد دانش آموز را دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار