تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۳۰۰۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیات رییسه شورای شهر دزفول برای دومین بار انتخاب شد

  پس از تایید نشدن مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول پیرامون تعیین اعضای هیات رییسه چهارمین سال فعالیت این شورا توسط هیات تطبیق مصوبه‌های فرمانداری دزفول، اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در نشست علنی امروز یکشنبه برای دومین بار هیات رییسه سال آخر این شورا را انتخاب کردند.

  سید باقر موسوی فخر تنها نامزد ریاست شورای اسلامی شهر دزفول بود که با ۶ رای در مقابل ۲ رای سفید و یک رای مخدوش به عنوان رییس چهارمین سال فعالیت این شورا انتخاب شد.

علیرضا زمانی راد تنها گزینه نایب رییسی شورای اسلامی شهر دزفول بود که با پنج رای موافق، سه رای سفید و یک رای مخدوش به عنوان نایب رییس این شورا انتخاب شد.

غلامعلی پوررضایی نیز تنها گزینه سخنگویی شورای اسلامی شهر دزفول بود که با پنج رای موافق، سه رای سفید و یک رای مخدوش و حجت الاسلام نمازی تنها گزینه منشی اول این شورا بود که با ۶ رای موافق، ۲ رای سفید و یک رای مخدوش توسط اعضای شورای اسلامی شهر انتخاب شدند.

همچنین غلامعلی رسالتی تنها گزینه منشی دوم این شورا با هشت رای در مقابل یک رای مخدوش توسط اعضای شورای اسلامی شهر دزفول انتخاب شد.

تعیین تکلیف نتیجه انتخابات اول هیات رییسه سال آخر شورا از نظر قانونی در حال پیگیری است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست ضمن عذرخواهی از تاخیر یک ساعته آغاز این نشست، ایجاد هماهنگی میان اعضای شورای اسلامی شهر دزفول پیش از نشست علنی را دلیل این تاخیر اعلام کرد.

سید باقر موسوی فخر با اشاره به تایید نشدن انتخابات سال چهارم این شورا توسط هیات تطبیق فرمانداری دزفول بیان کرد: انتخابات سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر دزفول که بار قبل برگزار شد، توسط هیات تطبیق فرمانداری دزفول تایید نشد و این موجب شد تا برای جلوگیری از وقفه در پیگیری امور بار دیگر این انتخابات برگزار شود.

وی با بیان اینکه برخی مطالب مطرح شده در فضای مجازی پیرامون یکی از اعضای شورای اسلامی غیرکارشناسی است، افزود: طبق قانون علیرضا زمانی راد تازمانی که از طریق قانونی چیزی اعلام نشود، عضو شورای اسلامی شهر دزفول است بنابراین هم در جلسات شورا می‌تواند حاضر شود و هم در این نشست‌ها حق رای دارد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: نتیجه انتخابات قبل در حال پیگیری قانونی است و اگر نتیجه قانونی آن تعیین تکلیف شود، هیات ریسه شورا متناسب با آن انتخابات خواهد بود.

وی با دعوت از اعضای گروه چهار شورای شهر دزفول برای ثبت نام در هیات رییسه شورای اسلامی، مشارکت همه اعضا در این انتخابات را خواستار شد.

موسوی فخر ادامه داد: تمام تلاش هیات رییسه شورای اسلامی شهر دزفول در سال آخر فعالیت این شورا افزایش همدلی میان اعضا برای خدمت به مردم است.

از نامزدی ریاست شورا منصرف شدم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با ابراز تاسف از تقسیم اعضای شورای اسلامی شهر دزفول به ۲ گروه چهار و پنج نفره گفت: شورا گروهی ۹ نفره است ولی انتخابات هیات رییسه سال سوم به گونه‌ای بود که دوستان پنج نفر تمام مسوولیت‌ها را گرفتند و در این مدت با وجود داشتن ۵۲ سوال از شهردار، برای همراهی با شورا این سوال‌ها را در صحن علنی مطرح نکردم.

علیرضا مجدی نسب با اشاره به ۱۶ نامه به ریاست شورا و جواب نگرفتن از این نامه‌ها افزود: بارها در نشست‌های علنی تذکراتی مبنی بر لزوم ارایه آمار و اطلاعات به کمیسیون برنامه و بودجه بودم ولی این مطالبه‌ها بی پاسخ ماند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ هیچگونه اطلاعات رسمی به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول داده نشد و اگر هم گزارشی ارایه شد به صورت ناقص بود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول خواستار مطالعه شرح وظایف هیات رییسه توسط اعضای این هیات شد و بیان کرد: هیات رییسه شورای اسلامی شهر دزفول طی یک سال گذشته دارای مصوبه‌های مختلفی بوده است که این مصوبه‌ها باید بر اساس قانون در اولین فرصت به اطلاع سایر اعضا نیز می‌رسید که متاسفانه این مهم محقق نشد.

وی با اشاره به قصد خود برای نامزدی ریاست شورای اسلامی شهر دزفول افزود: ۲۲ برنامه برای ریاست شورای اسلامی شهر دزفول و اداره شورا در یکسال آینده از جمله تشکیل ۹ تیم با مسوولیت ۹ عضو شورا آماده کرده بودم و آمادگی دفاع از این برنامه‌ها را داشتم ولی با توجه به نشست غیرعلنی یک ساعت پیش و تقسیم مسوولیت توسط گروه پنج نفره از نامزدی انصراف می‌دهم.

مردم به عملکرد شهرداری منتقد هستند

منشی دوم شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست، رای سفید و یا مخدوش تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در این انتخابات را معنادار دانست و گفت: درخواست از رییس شورای اسلامی شهر دزفول اقدام جدی برای ایجاد وحدت در شورا است.

غلامعلی رسالتی بیان کرد: انتقاداتی به عملکرد شهرداری و شهردار وجود دارد که کسی نافی آن نیست و باید این موضوع با حضور شهردار به طور جدی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نمایندگان مردم هستند و باید گلایه‌های مردم از عملکرد شهردار در نخستین نشست با حضور شهردار طرح شود.

شهردار را استیضاح می‌کنیم

عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز با بیان اینکه رای گیری تمام شد و باید نسبت به ایجاد انسجام میان شورا اقدام کرد، گفت: پنج عضو هیات رییسه شورا مسوولیت دارند تا از توان ۹ نفر اعضای شورا استفاده کنند که متاسفانه این مهم طی یک سال گذشته محقق نشد.

محمدحسن پرآور افزود: علت سفیدی رای برخی اعضای شورای اسلامی شهر دزفول این است که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نسبت به عملکرد هیات رییسه منتقد هستند.

وی ادامه داد: اگر رییس و اعضای هیات رییسه شورای اسلامی بخواهند تنها از توان پنج نفر از اعضای شورا استفاده کنند نه تنها فرصت سوزی کرده‌اند بلکه ظرفیت‌های موجود شورا را نادیده گرفته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: اگر مطالبه‌ها و دغدغه اعضای شورای اسلامی دنبال نشود، شهردار دزفول را با طرح سوال رسمی، استیضاح می‌کنیم.

تمام لوایحی که می‌تواند گرهی از شهر باز کند توسط هیات تطبیق رد شده است

نایب رییس جدید شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه برخی مطالب مطرح شده در فضای مجازی به دور از واقعیت است و باید به طور صریح به آنها پاسخ داده شود، گفت: بدون استثنا طی ۱۴ ماه گذشته تمام لوایحی که شهرداری برای توسعه عمران وایجاد درآمد به شورا فرستاده و به تصویب رسیده در هیات تطبیق رد شده است همانند عملکرد هیات تطبیق در انتخابات هیات رییسه شورا است.

علیرضا زمانی راد افزود: انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد شهردار و شهرداری دزفول باید با حضور شهردار مطرح و پاسخ‌های شهردار نیز شنیده شود.

وی با بیان اینکه منابع مالی در اختیار شهرداری تنها جوابگوی حقوق کارکنان این شهرداری است، ادامه داد: قراردادها و لوایحی که می‌تواند برای دزفول کارگشا باشد از جمله اعطای تفویض اختیار فروش ملک به شهرداری با وجود نشست مشترک و ورود نماینده و امام جمعه در آخرین ساعات این لایحه توسط هیات تطبیق رد شد.

وی ادامه داد: انتخابات انجام شده رسمی و قانونی است و هیات رییسه کنونی تا زمانی که نتیجه پیگیری قانونی برای ابطال رای هیات تطبیق از طریق دیوان عدالت اداری صادر شود، مسوولیت قانونی دارند و به محض صدور رای دیوان، انتخابات ۲۹ مرداد ماه قانونی خواهد بود.

کسانی که باید کمک کار باشند سنگ اندازی می‌کنند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست بکار جهادی را گره گشای مسایل دانست و گفت: شهردار کنونی دزفول شهرداری جهادی و انقلابی است که توان و ظرفیت قرارگاه خاتم را برای توسعه دزفول پای کار آورد و با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال طرح طی چند ماه اخیر طراحی شده و یا در حال انجام است.

حجت الاسلام مهدی جعفر نمازی با دفاع از عملکرد شهردار دزفول افزود: مسوولانی که باید تسریع کننده امور باشند، متاسفانه خود به عاملی برای سنگ اندازی در امور تبدیل شده‌اند.

  ۳۰ مرداد سال جاری، انتخابات سال چهارم شورای اسلامی شهر دزفول پس از ۲ بار لغو نشست برگزار و علیرضا زمانی راد به عنوان رییس، سیدباقر موسوی فخر به عنوان نایب رییس، غلامعلی پوررضایی به عنوان سخنگو، حجت الاسلام نمازی منشی اول و غلامعلی رسالتی به عنوان منشی دوم انتخاب شدند که این مصوبه در مهلت قانونی توسط هیات تطبیق مصوبه‌های شورای اسلامی در فرمانداری دزفول بررسی و توسط این هیات رد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار