تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۷ دفتر مشاور املاک و خودرو غیر مجاز در خوزستان پلمب شد

  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: ۲۹ دفتر مشاوره املاک و ۲۸ دفتر مشاوره خودرو غیر مجاز طی ۶ ماه ابتدای امسال پس از بازرسی از ۲۷۴ دفتر مشاوره املاک و خودرو درمرکز استان شناسایی و پلمب شدند.

 علیرضا باوی روز یکشنبه در این خصوص بیان کرد: با توجه به تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول درسوم تیر ماه امسال، تمام معاملات اموال غیر منقول مانند نقل و انتقالات املاک، مطابق ماده ۳ و ۱۱ قانون یاد شده تمام دفاتر مشاوره املاک از جمله مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات باید نسبت به درج پیش‌نویس قرارداد در سامانه‌ ثبت الکترونیک اسناد اقدام و پیش‌نویس را برای ثبت در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور و تنظیم سند رسمی، به دفاتر رسمی ارسال کنند.

وی گفت: از ابتدای امسال ۴۵۵ نفر پس از گذراندن دوره آموزشی مشاورین املاک و خودرو در چهار دوره آزمون شرکت کردند که در نهایت ۳۶۵ نفر از آنان پس از کسب حد نصاب نمره قبولی، جهت صدور پروانه تخصصی به سازمان ثبت اسناد معرفی شدند.

باوی افزود: از این تعداد ۴۰۶ نفر متقاضی دریافت پروانه مشاوره املاک و ۴۹ نفر متقاضی دریافت پروانه خودرو بودند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان ادامه داد: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مبنی بر ثبت رسمی معاملات ملکی و ثبت سند با با هدف پیشگیری از جرایم حوزه اقتصادی، مشاورین بنگاه‌های املاک و خودرو ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی ۴۰ ساعته هستند.
  پیش از این دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خوزستان اعلام کرد؛ با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و در راستای تنظیم بازار مسکن، بازرسان اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار