تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۹۹۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رونمایی از عملکرد کادر درمان دزفول با ۴۰ هزار عمل جراحی در دفاع مقدس

 مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس علاوه بر رونمایی از پنج کتاب، عملکرد کادر درمان دزفول نیز رونمایی خواهد شد.

هادی سعادت‌زاده روز پنجشنبه در گفت وگوی رسانه‌ای هفته وحدت را تبریک گفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: امسال برنامه های خوبی تدارک دیده شده و قرار است تاریخ شفاهی ۱۰ رزمنده دفاع مقدس که در سال‌های گذشته جمع‌آوری شده رونمایی شود.
وی اظهارکرد: کادر درمان دزفول نقش کلیدی در دوران دفاع مقدس داشته به طوری که ۴۰ هزار عمل انجام شده، در هفته دفاع مقدس عملکرد کادر درمان رونمایی می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول گفت: برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع دفاع مقدس، اعزام سخنران به مدارس، تجلیل از ۲۰۰ رزمنده و ایثارگر، روایتگری و قرائت دفاع مقدس در سه‌شنبه هر هفته در جوار شهدای گمنام دفاع مقدس باغ موزه و برگزاری شب شعر از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دزفول است.سعادت‌زاده تصریح کرد: موزه دفاع مقدس دزفول از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و محوطه باغ موزه شامل ادوات جنگی از ساعت ۱۷ تا ۲۴ آماده بازدید علاقمندان است.
وی بازدید دانش‌آموزان از باغ موزه دفاع مقدس با روایتگری رزمندگان را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و از شهروندان تقاضا کرد: اگر اسنادی در حوزه دفاع مقدس در اختیار دارند جهت انتقال به نسل‌های بعد به این باغ موزه تحویل دهند.

  به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد. اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول در هم شکند.

شهرستان دزفول در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرد. به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد. همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار