تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۹۹۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مجلس: بهسازی جاده ترانزیتی شوش به اهواز در دستور کار وزارت راه قرار گرفت

 نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بهسازی و ایمن‌سازی جاده شوش به اهواز در راستای کمک به رونق اقتصادی و تسهیل ترانزیت و دسترسی آسان به شهرستان‌های حمیدیه و اهواز در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

محمد کعب عمیر  با اشاره به پیگیری بخشی از موضوعات مربوط به حوزه حمل و نقل حوزه انتخابیه خود در دیدار با وزیر راه وشهرسازی اظهارکرد: مصوبات خوبی در این نشست به منظور تقویت و توسعه جاده‌های استان انجام شد که قطعا باعث تحول در بخش راه استان می‌شود.

وی گفت: در این نشست بهسازی جاده روستاهای محور خسرج از مسیر روستای به جاده اصلی و تکمیل طرح بسیار راهبردی پل کرخه در دستور کار وزارت راه قرار گرفت.

جاده‌های دسترسی روستاهای مسیر خسرج ( از توابع شهرستان کرخه) در سیل سال ۹۸ دچار آسیب جدی شدند.

کعب عمیر اظهار کرد: از دیگر مصوبات این نشست دریافت مجوز ماده ۲۳ ملی و تعیین ردیف اعتبار ملی در بودجه سالانه برای احداث خط راه آهن آهودشت به چذابه(از عبدالخان) برای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی (ع) و ترانزیت کالا بوده است.

نماینده مردم شوش و کرخه ادامه داد: افزایش اعتبار جاده راهبردی عبدالخان به بستان، ( مسیر طریق الحسین (ع)) به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۲۳ ملی و تخصیص ردیف اعتباری در لایحه بودجه سالانه کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این مصوبات مهم قطعا تاثیر بسزایی در تسهیل ترانزیت و بهبود وضعیت جاده‌های استان خواهند داشت.

 خوزستان به واسطه داشتن مرزهای زمینی و آبی یکی از مسیرهای ترانزیتی کشور است.

همچنین خوزستان هر ساله در ایام اربعین حسینی میزبان هزاران زائر حسینی از کشورهای مختلف است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار