تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۹۹۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبار تخصیص داده شده به شوش بسیار ناچیز است

 نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهم ناچیز شوش از اعتبار استانی اختصاص یافته گفت: اعتبار اختصاص یافته به این شهرستان بسیار ناچیز است و در برخی از سرفصل‌ها حتی جوابگوی اجرای یک طرح هم نیست.

 نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی شوش در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان افزود: شوش در بخش‌های مختلف با مشکل و کمبودهایی مواجه است و باید اعتباراتی متناسب با نیاز این شهرستان اختصاص یابد تا بتوان بخشی از عقب ماندگی شهرستان شوش را در زمینه‌های مختلف مرتفع کرد.

وی با اشاره به تخصیص ۲۷ میلیارد ریال اعتبار در سرفصل انرژی به این شهرستان گفت: این اعتبار تنها جوابگوی توسعه شبکه برق یک روستاست و این در حالی است که این شهرستان از نظر زیرساخت‌های برق با چالش مواجه است.

 

انتقاد از اختصاص نیافتن اعتبار به طرح‌های مصوب سفر استاندار به شوش

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نیمه کاره ماندن طرح ایمن سازی جاده شهر حر بیان کرد: به نظر می‌رسد در اعتبارات امسال شهرستان شوش، رقمی به این طرح اختصاص نیافته است و این در حالی است که این جاده یکی از ناایمن ترین جاده‌های شهرستان است که بیشترین تصادفات را دارد.

وی، سفر اواخر اردیبهشت ماه امسال استاندار خوزستان به شوش را مورد اشاره قرار داد و گفت: خروجی این سفر تصویب ۶۵ طرح اولویت دار شهرستان در بخش‌های مختلف بود که متاسفانه در اعتبارات امسال رقمی برای این طرح‌ها پیش بینی نشده است که با این کار، کام مردم شوش از این سفر تلخ شد.

کعب عمیر، اعتبارات اختصاص یافته از سرفصل‌های مختلف به ویژه کشاورزی و ساماندهی نهرها را بسیار ناچیز دانست و گفت شوش قطب کشاورزی ایران است اما اعتبار قابل توجهی در این بخش به آن اختصاص نیافته است.

فرماندار: تدوین سند چشم انداز چهار ساله شوش کلید خورد

فرماندار شوش نیز در این نشست گفت: تدوین سند چشم انداز چهارساله این شهرستان با رویکرد توسعه‌ای در بخش‌های مختلف آغاز شده است که نهایی شدن این سند می‌تواند نقش کلیدی در جهت دهی به روند توسعه شوش داشته باشد.

محسن حویزه بیان کرد: شوش در بخش‌های مختلف نیازمند توسعه است که تدوین سند چشم انداز و طرح ریزی‌های عملیاتی مختلف ذیل این سند می‌تواند بخشی از عقب ماندگی‌های این شهرستان را در بخش‌های مختلف جبران کند.

وی تدوین سند چشم انداز چهار ساله شهرستان را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی شوش موظف هستند تا برنامه‌ها و طرح‌های خود را در راستای تدوین و غنابخشی به سند چشم انداز چهارساله شهرستان شوش به صورت کارشناسی شده ارایه کنند.

فرماندار شوش افزود: سند چشم انداز شوش به ابعاد مختلف از جمله توسعه شهری و روستایی و بهبود زیرساخت‌ها و طرح‌های اولویت دار می‌پردازد به همین دلیل ضروری است تا این سند با کار کارشناسی دقیق و مطالعات عمیق، قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد و متناسب با واقعیت و مطالبه مردم باشد.

 

افزایش ۳۷ درصدی اعتبارات شهرستان شوش

فرماندار شوش با بیان اینکه اعتبارات امسال این شهرستان ۳۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، گفت: شوش برای اجرا و اتمام طرح‌های مختلف زیرساختی و عمرانی کنونی نیاز به تخصیص اعتبار بیشتر است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی شوش مکلف هستند تا تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات تخصیص یافته اقدام و نسبت به مدیریت این هزینه به منظور استفاده حداکثری از این منابع برای توسعه زیرساخت‌ها و رفع عقب ماندگی‌ها به کار گرفته شود.

حویزه با بیان اینکه تمام دستگاه‌های شوش باید پاسخگوی عملکرد خود در قبال وظایف تعریف شده قانونی باشد افزود: بررسی کارشناسی عملکرد دستگاه‌های این شهرستان به منظور برررسی اعتبارات هزینه شده و نحوه اجرا و تکمیل طرح‌ها به زودی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سفر یک روزه استاندار خوزستان به شهرستان شوش در اواخر اردیبهشت ماه امسال، ۶۵ مصوبه در قالب ۱۶ طرح کلان در بخش‌های مختلف زیرساختی، بهداشتی، عمرانی و آموزشی به دنبال داشت. اجرای زیرگذرچهار راه شوش به دزفول، تامین آب شرب پایدار شوش، تکمیل بیمارستان شهدا با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این مصوبه‌هاست.

مقرر شده بود که هر ۴۵ روز نشستی در مرکز استان با حضور دستگاه‌های مختلف و مسوولان هر شهرستان برگزار و روند اجرای این طرح‌ها به طور مستمر رصد شود.

شهرستان شوش با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۲۰ روستا است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار