تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۹۹۹۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصوبه اختصاص ۳۵ همت برای ادامه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان عملیاتی شود

  عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه اراضی کشاورزی خوزستان گفت: از وزارت جهادکشاورزی و بانک ملی خواسته شد که مصوبه اختصاص ۳۵ همت برای واگذاری ۲۰ درصد از سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به منظور اجرای فاز دوم این طرح عملیاتی شود.

مجتبی یوسفی با اشاره به دیدار انجام شده با وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل بانک ملی ایران به منظور بررسی موضوعات حوزه کشاورزی در استان خوزستان اظهارکرد: یکی از دغدغه هایی که در این حوزه موجود است، مربوط به بحث ادامه اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه اراضی کشاورزی با عنوان طرح مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: به منظور تامین منابع مالی اجرای این طرح، در دولت شهید رئیسی، مصوبه ای ابلاغ شد که از محل واگذاری ۲۰ درصد از سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، اعتبارات اجرای فاز دوم توسعه اراضی کشاورزی خوزستان اختصاص یابد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در یادآورشد: اجرایی شدن این مصوبه از مطالبات مردم استان خوزستان در حوزه توسعه فعالیت های کشاورزی به منظور ایجاد هزاران فرصت شغلی است.

بر اساس این گزارش، در سفر دوم رییس جمهور به خوزستان مصوب شد که ۲۰ درصد از سهم دولت در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در استان اختصاص یابد.

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در فاز نخست این طرح در سطح ۲۹۵ هزار هکتار در سال ۱۳۹۳ کلید خورد و در سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید.

اجرای مرحله دوم این طرح در سطح ۲۵۵ هزار هکتار برای شبکه‌های اصلی و فرعی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اجرا خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان به منظور توسعه کشاورزی و اشتغال‌زایی تاکید دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار