تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۹۹۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حقوق بهداشتی ‌دانش‌آموزان‌ در مدرسه‌ها رعایت شود
 رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: رعایت حقوق هر دانش‌آموز برای داشتن آب سالم و پاکیزه، سرویس‌های بهداشتی و سیستم‌های دفع بهداشتی مناسب، در دسترس بودن آبخوری‌های مناسب و همچنین آموزش بهداشت از مهمترین مسائلی است که سیاستگذاران و مدیران مدرسه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

امرالله مردانی  با اشاره به بازدید کارشناسان سلامت محیط از مدرسه‌های تحت پوشش در غرب اهواز اظهار کرد: در این بازرسی‌ها علاوه بر نشست با مدیر و معاونان، از وضعیت محیطی مدرسه‌ها بازدید و توصیه‌های لازم ارائه شده است.

وی  گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی کشور هستند و پرورش آن‌ها از هدف‌های اصلی برنامه‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی است و به همین دلیل تامین بالاترین سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آن‌ها ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خاطرنشان کرد: رعایت موازین بهداشتی در محیط مدرسه و به ویژه سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها، بوفه و ... امری ضروری و مورد نیاز است. در بوفه مدرسه باید الزامات آیین‌نامه‌ای ماده ۱۳ از قانون در مورد موارد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که شامل بهداشت فردی، بهداشت تجهیزات، بهداشت ساختمان و بهداشت مواد غذایی است رعایت و از عرضه هر گونه مواد غذایی غیر مجاز و بدون مشخصات بهداشتی در بوفه خودداری شود.

مردانی تصریح کرد: همچنین سرویس‌های بهداشتی مدرسه‌ها باید به عنوان یک نقطه بحرانی و بیماری‌زا به صورت مستمر گندزدایی و شست‌وشو شوند و حتما دارای صابون مایع باشند.  تعداد چشمه‌های توالت نیز باید به تناسب تعداد دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: رعایت حقوق هر دانش‌آموز برای داشتن آب سالم و پاکیزه، سرویس‌های بهداشتی و سیستم‌های دفع بهداشتی مناسب، در دسترس بودن آبخوری‌های مناسب و همچنین آموزش بهداشت از مهمترین مسائلی است که سیاستگذاران و مدیران مدرسه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مخازن ذخیره آب مدرسه‌ها هم باید به صورت مستمر شست‌وشو و گندزدایی شوند؛ در همین راستا مرکز بهداشت نسبت به توزیع ماده گندزدا (پرکلرین) و آموزش روش شست‌وشوی مخازن در مدرسه‌های تحت پوشش اقدام خواهد کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار