تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۹۹۷۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور ۳۵۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی دولتی در خوزستان
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ فقره سند تک برگ از اراضی دولتی استان خوزستان صادر شده است.
 

 مرتضی میثاقی با اشاره به اینکه تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی به اسناد تک برگی یکی از اولویت‌های کاری است، اظهار کرد: این اسناد بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار و در راستای تفاهم‌نامه فی مابین سازمان اسناد و املاک و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت املاک و حقوقی در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی در سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فقره سند را اخذ کرده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر در راستای انجام عملیات ثبتی و اخذ سند، برای تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۵ فقره سند دیگر با کارگزار بخش خصوصی ثبت تحدید حدود و تهیه نقشه‌های شمیم قرارداد منعقد شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه سال جاری این اسناد نیز صادر شوند.

میثاقی عنوان کرد: اجرای قانون جامع حدنگار، گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری به شمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را نیز آسان می‌کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: معاونت املاک و حقوقی در سال جاری اقدام به انعقاد قرارداد بیش از ۱۰ هزار سند جهت تفکیک زمین کرده است.

میثاقی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴ هزار و۵۰۰ سند تک برگی دریافت و تحویل اداره کل راه و شهرسازی شده است.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار