تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۹۹۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود معلم در خوزستان چگونه جبران می‌شود؟

 

  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه وضعیت کمبود معلم در هر شهرستان جداگانه بررسی شده است، گفت: با اقدامات انجام‌شده، از اول مهرماه کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای جبران کمبود معلم در خوزستان اظهار کرد: یکی از این اقدامات، استفاده از ظرفیت همکاران بازنشسته است که مجوز داده شده تا ۲۴ ساعت در هفته خدمت کنند.

وی افزود: همچنین با رایزنی با همکارانی که در موعد بازنشستگی بوده‌اند، بخشی از عزیزان متقاعد شدند بازنشستگی خود را به سال‌های بعد موکول کنند. معلمانی که در آستانه بازنشستگی هستند، سال‌ها تجربه دارند و به هیچ وجه نباید آن‌ها را از دست دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از ظرفیت نیروهای بازنشسته یا در موعد بازنشستگی نیز بر اساس نیاز هر شهرستان استفاده می‌شود. در این زمینه در اتاق وضعیت، شرایط هر شهرستان بررسی می‌شود و بر اساس نیازها مجوز استفاده از نیروهای بازنشسته داده می‌شود.

حبیبی بیان کرد: شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه، آبادان و دزفول بیشترین کمبود معلم را دارند اما با اقدامات انجام شده کمبود معلم در این شهرستان‌ها مدیریت شده است.

وی عنوان کرد: استفاده از دانشجومعلمان سال آخر، نیروهای استخدامی ماده ۲۸ که حدود ۴ هزار نفر هستند و کنترل نقل و انتقالات و خروج از خوزستان نیز از اقداماتی است که برای جبران کمبود معلم در خوزستان انجام شده است. معلمان شاغل نیز در قالب اضافه‌کاری فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با اقدامات انجام شده از اول مهرماه کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار