تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۹۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمهیدات لازم برای حل مشکلات مدارس بخش سردشت دزفول اندیشیده شده است

 فرماندار دزفول با اشاره به دغدغه‌های موجود در بخش سردشت دزفول گفت: تمهیدات لازم برای حل مشکلات مدارس بخش سردشت دزفول اندیشیده شده است.

 علیرضا خردمند روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش بخش سردشت دزفول آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و بیان کرد: تمام تمهیدات برای آغاز سال تحصیلی جدید اندیشیده شده تا دانش‌آموزان به غیر از درس و تحصیل دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با اشاره به مشکل تردد دانش‌آموزان به علت پراکندگی بخش سردشت افزود: برای حل این مشکل اقداماتی در حال انجام است.

فرماندار دزفول بر ضرورت تحصیل آسان دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: آینده ایران اسلامی به دست دانش‌آموزان است؛ در برخی خانواده‌های این منطقه چند معلم پرورش یافته و نخبگان زیادی با استعدادهای فراوان وجود دارد که با کشف این استعدادها میتوان آینده‌سازی کرد.

خردمند به دغدغه اهالی بخش سردشت دزفول اشاره و تصریح کرد: بخشی از مشکلات و کمبودها با تلاش نماینده دزفول رفع شده که راه‌اندازی مدرسه نیمه کاره گاومیر از جمله این اقدامات است؛ برای حل مشکلات مدارس شهر حمزه و حسین کلولی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اجرای طرح‌های عمرانی را زمان‌بر دانست و افزود: همه نهادها باید برای راه‌اندازی و بهسازی فضاهای آموزشی فعلی تلاش کنند؛ برای تجهیز مدارس نیز موافقت‌هایی صورت گرفته و قرار است تجهیزاتی خریداری شود تا حداقل امکانات برای مدارس به ویژه مناطق محروم فراهم شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

فرماندار دزفول بیان کرد: برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی نیز رایزنی‌هایی با مدیرکل آموزش و پرورش انجام شده که امیدواریم تجهیزات به موقع فراهم شود.

خردمند به مشکل پرتی آب در شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: طرح برداشت آب از رودخانه دز اجرا شده و بخشی از مشکلات مربوط به آب در بخش سردشت با تلاش طاقت‌فرسا با تامین فیلتر رفع و قطعی آب تا حدودی رفع خواهد شد.

وی افزود: عمده اعتبار آب و فاضلاب امسال به بهسازی و نوسازی شبکه اختصاص می‌یابد تا پرتی آب جبران شود زیرا بخش زیادی از آب تولیدی دزفول دچار پرتی می‌شود.

فرماندار دزفول با بیان اینکه در توسعه شبکه فاضلاب نتوانستیم پیشرفت مناسبی داشته باشیم، اظهارکرد: برای توسعه فضاهای آموزشی در تلاش هستیم با کمک دولت و خیرین، مدارس چند کلاسه در برخی نقاط محروم احداث کنیم.

نبود جاده ایمن، مهمترین دغدغه اهالی بخش سردشت دزفول

به گزارش ایرنا، امام جمعه سردشت دزفول نیز در این نشست از وضعیت جاده بوالحسن و لب سفید انتقاد کرد و گفت: اقداماتی در جاده احمدفداله انجام شده که قابل تقدیر است ولی اقدامات انجام شده کافی نیست.

حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم حسینی بر ضرورت در اولویت قراردادن ایمن‌سازی جاده‌های سردشت دزفول تاکید و اظهارکرد: متاسفانه اجرای طرح‌های عمرانی در بخش سردشت با تغییر یک مسوول رها می‌شود.

وی حل مشکل آب و برق روستاهای این بخش را ضروری دانست و افزود: اجرای برخی طرح‌های این بخش هزینه زیادی نیاز ندارد که باید برای حل مشکلات اهالی این منطقه اقدام فوری شود.

امام جمعه سردشت دزفول بر ضرورت حل مشکل زمین چمن روستای فیروزآباد تاکید کرد و گفت: اداره ورزش و جوانان دزفول هیچ فعالیت مثبتی در بخش سردشت و شهیون نداشته است.

وی ادامه داد: در برخی مواقع بودجه‌ای به این بخش‌های محروم اختصاص می‌یابد که در نقاط دیگر هزینه می‌شود؛ این موضوع موجب انباشت مشکلات و گلایه‌مندی اهالی شده است.

حجت الاسلام حسینی از فرماندار دزفول خواست مسوولان شهرستان را مکلف به حل مشکلات مختلف اهالی بخش سردشت کند تا بخشی از دغدغه‌های اهالی حل شود.

وی به مراجعه اهالی این منطقه برای اجرای طرح جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی در بخش سردشت اشاره کرد و خواستار حل مشکل مسکن جوانان شد.

ابوذر موحد رییس اداره راه و شهرسازی دزفول نیز گفت: هفت هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن درنظر گرفته شده و زمین مصالحه شده که امیدواریم با اجرای این طرح مشکل اهالی حل شود.

به گزارش ایرنا، مشکلات مختلف اهالی بخش سردشت دزفول در این نشست مطرح و نسبت به حل آنها بحث و تبادل نظر شد.

بخش سردشت دزفول دارای ۲ شهر سالند و حمزه، ۱۶۵ روستا و جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار