تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۹۷۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلایه بختیاری‌زاده از نگاه سرمربیان سال‌های اخیر فولاد در پی بی‌توجهی به آکادمی

مدیر آکادمی باشگاه فولاد خوزستان گفت: حزباوی‌ها و حردانی‌های زیادی در خوزستان داریم اما در سه چهار دوره گذشته در راس کادرهای فنی تیم بزرگسالان فولاد خوزستان نگاه با محبتی به آکادمی نشد.

طرح استعدادیابی آکادمی باشگاه فولاد خوزستان امسال با نگاه و رویکردی جدید در کشف استعدادهای فوتبال خوزستان در حال انجام است. این طرح در سراسر استان به اجرا در آمده است تا استعدادی که حتی در دورترین نقطه استان قرار دارد، از چشم باشگاه فولاد برای کشف و پرورش دور نماند.

سیاوش بختیاری زاده درباره اجرای این طرح، اظهارکرد: سال هاست که به صورت های مختلف تیم های بزرگ ایران به ویژه فولاد در فصل تعطیلی مسابقات به دنبال کشف استعدادهای ناب هستند و همیشه از دل این استعدادیابی ها، فوتبالیست های بزرگی جذب باشگاه فولاد و فوتبال ایران شده است.

او ادامه داد: اما امسال با حمایت مدیرعامل شرکت فولاد، مدیرعامل باشگاه و نیز قائم مقام مدیریت ورزش حرفه ای باشگاه دست به ابتکاری جدید زده شد و باتوجه به این که به خاطر وضعیت معیشتی مردم و دوری راه، نمی خواستیم این علاقه مندان به فوتبال متحمل هزینه و سختی شوند، طرح استعدادیابی را به تمام اقصا نقاط استان خوزستان بردیم. از روز گذشته نیز با کمک اعضای باشگاه و آکادمی فولاد و با استفاده از ۴۰ مربی جوان تیم های پایه و اعزام آن ها به ۱۱ نقطه و منطقه فوتبال خیز، طرح استعدادیابی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت.

مدیر آکادمی باشگاه فولاد خوزستان گفت: شاید در سال های گذشته خیلی از استعدادهای ناب که می توانستند آینده ای در فوتبال خوزستان و ایران داشته باشند، به دلیل بعد مسافت و مشکل اقتصادی نمی توانستند در طرح های استعدادیابی باشگاه فولاد شرکت کنند، اما اکنون با اعزام نیروهای آکادمی باشگاه فولاد به مناطق در نظر گرفته شده، کار را برای همه خانواده‌ها و استعدادهای خوزستان آسان تر و راحت تر کردیم.

او افزود: یکی از کارهای خوب در اجرای این طرح که در نوع خود در ایران تازگی دارد، استفاده از سایت باشگاه و ثبت نام از طریق این سایت بوده است که نزدیک به ۶ هزار ثبت نامی داشته‌ایم و از طریق پیامکی که برای این تعداد علاقه مند ارسال شد، روز، ساعت و محل تمرین هر کدام از این نفرات نیز مشخص شد.

بختیاری‌زاده گفت: ۵۰ سال است که در فوتبال فعالیت دارم و نمی توانستم قبول کنم تعداد معدودی در زمین های آکادمی فولاد تست بدهند زیرا گناه استعدادی که در منطقه دور افتاده قرار دارد، چیست که نتواند تست بدهد و همین باعث شد که ما طرح را به همه مناطق ببریم. در همین راستا نیز شرکت بزرگ فولاد و باشگاه از نظر وجدانی خیالش راحت است که از نظر مسئولیت های اجتماعی، وظیفه خود را انجام داده است. کار واقعا سخت، سنگین و بزرگ است اما همه همکاران من در آکادمی برای انجام طرح با علاقه به مناطق محروم استان رفتند و ان شاءالله در ادامه بتوانیم استعدادهای جدید و نابی را به فوتبال خوزستان و ایران معرفی کنیم.

او تاکید کرد: در خوزستان، امین حزباوی‌ها و حردانی‌های زیادی داریم اما در سه چهار دوره گذشته در راس کادرهای فنی تیم بزرگسالان فولاد خوزستان نگاه با محبتی به آکادمی نشد. امروز با افتخار می گویم که باشگاه فولاد هفت نماینده در تیم ملی جوانان و شش نماینده در تیم ملی نوجوانان دارد که حتی این آمار می توانست بیشتر هم باشد. به هر حال با شناختی که از آقای گل محمدی و نگاه ویژه او به جوانان دارم، امیدوارم در طول فصل نگاه خوبی به آکادمی و استعدادهای پرورش یافته آکادمی داشته باشد و بتوانیم حزباوی های زیادی را مجدد به فوتبال ایران معرفی کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار