تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۹۵۹۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون صنعت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی خبر داد؛
بومی‌سازی ۹۰ درصدی قطعات و تجهیزات کارخانه‌های شکر
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اتکا به توان شرکت‌های داخلی، موفق به بومی‌سازی بیش از ۹۰ درصد از قطعات و تجهیزات حساس کارخانه‌های تولید شکر خود شده است.
 

 شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اتکا به توان شرکت‌های داخلی، موفق به بومی‌سازی بیش از ۹۰ درصد از قطعات و تجهیزات حساس کارخانه‌های تولید شکر خود شده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، معاون صنعت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی، دوشنبه (۲۱ خردادماه) در حاشیه بازدید از عملیات اورهال کارخانه شکر، ضمن اعلام این خبر، گفت: در چند سال گذشته با تشدید تحریم‌ها، تلاش گسترده‌ای برای بومی‌سازی تمامی قطعات مورد نیاز کارخانه‌های شکر صورت گرفته است.

سیّدعقیل آل‌جابر با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه، افزود: در حال حاضر، تقریباً بیشتر قطعات و تجهیزات مورد استفاده در کارخانه‌های نیشکر، توسط شرکت‌های داخلی و به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان، تولید می‌شود.

وی همچنین از استفاده از ظرفیت‌های درون مجموعه شرکت توسعه نیشکر در کنار اتکا به شرکت‌های داخلی، خبر داد و گفت: شرکت راصد صنعت توسعه از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر در این زمینه فعال است و توانسته تعدادی از قطعات مورد نیاز صنعت نیشکر را بومی‌سازی کند.

معاون صنعت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی با اشاره به به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در کارخانه‌های تولید شکر کشت و صنعت‌های نیشکری، گفت: بومی‌سازی این فناوری‌ها، صنعت نیشکر را در برابر تحریم‌ها که می‌توانستند بیشترین آسیب را به این بخش وارد کنند، مصون نگه داشته است.

وی در ادامه افزود: تلاش شده است تا با بومی‌سازی تجهیزات و قطعات، وابستگی به واردات آن‌ها را کاهش دهیم و از صنعت نیشکر در برابر تحریم‌ها محافظت کنیم.

اورهال کارخانه با هدف افزایش ظرفیت تولید

آل‌جابر، همچنین در تشریح روند تعمیرات اساسی کارخانه، گفت: اورهال تمامی تجهیزات با هدف افزایش ظرفیت تولید و ارتقای کیفیت محصولات، با تکیه بر دانش روز و به‌کارگیری تجهیزات باکیفیت انجام می‌شود؛ در این راستا، تمامی نیروهای متخصص صنعت، تحت نظارت دفتر فنی مجهز و مدیریت مکانیک، در حال انجام تعمیرات اساسی هستند.

وی در ادامه توضیح داد: در طول فصل بهره‌برداری و تولید شکر، به‌طور مستمر نقاط ضعف و نقص سیستم شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌شوند؛ بر اساس این بررسی‌ها، در فصل تعمیرات و اورهال، برنامه‌ای مدون برای رفع این نقاط ضعف و ارتقای عملکرد سیستم تهیه و به تمام گروه‌های تعمیراتی ابلاغ می‌شود.

معاون صنعت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی بیان کرد: انجام این تعمیرات زیر نظر مستقیم مدیریت فنی و مهندسی صورت می‌گیرد و تمامی فعالیت‌های لازم برای پیشبرد اهداف تعیین‌شده، افزایش ظرفیت تولید و ارتقای کیفیت محصول در این فصل انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، عملیات اورهال کارخانه‌های شکر هر ساله از اردیبهشت ماه شروع و تا شهریورماه ادامه می‌یابد. در این عملیات، کارخانه شکر مهیّای تولید حداکثری در فصل برداشت نیشکر می‌شود.

:
:
:
آخرین اخبار