تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۶۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارایه ۴۰ هزار خدمت دامپزشکی در رامهرمز و هویزه

 مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: ۴۰ هزار خدمت رایگان دامپزشکی به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت در مناطق محروم شهرستان‌های هویزه و رامهرمز انجام شد.

 ناصر عسکری فرد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اردوی جهاد دامپزشکی به مناسبت چهلم شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش با ۲۲ اکیپ عملیاتی دامپزشکی در شهرستان‌های هویزه و رامهرمز برگزار شد.
وی با اشاره به انجام ۴۰ هزار خدمت رایگان دامپزشکی در این اردوی جهادی افزود: بیش از سه هزار نوبت سر واکسیناسیون در دام‌های سنگین علیه بیماری‌های تب برفکی و بروسلوز انجام شد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان اظهارکرد: همچنین ۱۶ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام سنگین و بیش از هشت هزار راس دام علیه انگل‌های خارجی سمپاشی شد.

وی همچنین به واکسیناسیون ۱۴۰ قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری در این اقدام جهادی اشاره کرد و افزود: در این اقدام جهادی دامپزشکی سه هزار و ۷۰۰ مورد بررسی و پایش هدفمند بیماری‌های دام و طیور در مناطق از پیش تعیین شده برای ردیابی و پیشگیری از بروز بیماری انجام شد.

عسکری‌فرد بیان کرد: هفت هزار و ۹۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از طریق واکسیناسیون خوراکی ایمن سازی و ۳۸۰ مورد دام و طیور بیمار توسط کارشناسان دامپزشکی استان تحت پوشش ویزیت و درمان دارویی رایگان قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش آموزش در راستای پیشگیری از وقوع بیماری‌های دامی در مناطق روستایی و عشایری گفت: راهکارهای پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و بیماری‌های دامی برای ۱۰۰ نفر ساعت ارائه شد.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار امیداواری کرد با برگزاری اردوهای جهاد دامپزشکی بتوانیم حداکثر خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی را در کوتاه‌ترین بازه زمانی در دورترین مناطق محروم استان ارائه کنیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار