تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۹۲ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در خوزستان کشف و ضبط شد

   مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به طرح برخورد با استخراج غیرمجاز رمز ارز گفت: طی عملیاتی مشترک توسط نیروهای شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، ۱۹۲ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در شهرهای مختلف استان کشف و ضبط شد. 

علی خدری   با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۱۹۲ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان کشف و جمع‌آوری شده است اظهار کرد: این تعداد دستگاه‌ها در شهرستان‌های اندیمشک، ایذه، امیدیه، بهبهان و شوشتر کشف شده‌ است.

خدری افزود: فعالیت این دستگاه‌ها، ۴۱۶هزار کیلووات ساعت برق با توان مصرفی معادل ۳۸۴ کیلووات ساعت را به هدر داده است.

وی با اشاره به آسیب‌های فعالیت غیرمجاز این دستگاه ها به شبکه برق، اظهار داشت: استخراج رمز ارز با استفاده از این دستگاه‌ها، سبب افزایش بار شبکه، افت ولتاژ، نوسانات برق و در نهایت آسیب به تجهیزات شبکه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تصریح کرد: این اقدامات به ویژه در فصل گرم سال که پیک مصرف برق افزایش می‌یابد، می‌تواند منجر به اخلال در پایداری شبکه برق و نارضایتی مردم شود.

خدری ادامه داد: شهروندان خوزستانی در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه استخراج غیرمجاز رمز ارز، مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۵۲۱ یا اپلیکیشن برق من به این شرکت اطلاع‌رسانی کنند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار