تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۹۵۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه گلخانه‌ها در خوزستان کاهش یافته است
توسعه گلخانه‌ها در خوزستان کاهش یافته است

 مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کمبود شدید اعتبارات بانکی و… از عوامل کاهش توسعه گلخانه‌ها در استان در سه سال اخیر بوده است.

 محمد حسنی نسب ظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد توسعه و ساماندهی گلخانه‌های استان خوزستان بیان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، تولید محصول به صورت مستمر در طول سال، افزایش کیفیت محصول، صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، انتقال کشت‌های پر مصرف به گلخانه و کنترل مصرف آب و … از جمله مهمترین مزایای کشت در محیط‌های کنترل شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: نوسانات ارز و تورم، نبود تمکین مالی متقاضیان، کمبود شدید اعتبارات بانکی از عوامل کاهش توسعه گلخانه‌ها در استان در سه سال اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: گلخانه‌های تابع اقلیم از سال ۱۴۰۱ در استان‌های خوزستان و فارس به صورت پایلوت اجرا شده که مساحت آن در خوزستان یک هکتار بوده و ۱۴ رقم انگور در آن کشت شده است.

حسنی نسب با بیان اینکه مجوز ۱۰۰ هکتار برای کشت زیر سایه‌بان گوجه و میوه در شعیبیه شوشتر اخذ شده است، اظهار کرد: هزینه کمتر احداث، کاهش تنش آبی، افزایش کارایی عناصر، افزایش طول رشد دوره گیاه از جمله مزایای کشت زیر سایه‌بان است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد: بازگشت دوره سرمایه در این روش حداکثر یک و نیم سال است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار