تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۹۵۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرگ روزانه ۲ خوزستانی در تصادفات/تعیین سهم تقصیر برای ارگان های مقصر در تصادف
مرگ روزانه ۲ خوزستانی در تصادفات/تعیین سهم تقصیر برای ارگان های مقصر در تصادف

 معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از مرگ روزانه ۲ نفر در تصادفات این استان خبر داد و گفت: این آمار زیبنده استان نبوده و باید آسیب شناسی شود.

 محمد خانچی روز یکشنبه در شورای ترافیک خوزستان در محل استانداری اظهار کرد: باید دلایل کاهش نیافتن تصادفات شناسایی و با کمک یکدیگر برنامه ریزی لازم برای کاهش خطای انسانی انجام شود.

وی با بیان اینکه بی تفاوتی نسبت به جان مردم پذیرفتنی نیست افزود: در همین شهر اهواز پل ساخته و راه اندازی شده اما تابلوهای آن نصب نشده که این موضوع عاملی برای تصادفات است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان انجام فعالیت‌های آموزشی را موضوعی مهم در کاهش تصادفات دانست و گفت: انتظار می رود که صدا و سیما به معنای عام در بخش تصادفات بیشتر فعالیت کند چرا که مخاطب بسیاری دارد؛ ساخت فیلم کوتاه و پخش آن در فضای مجازی تاثیر بازدارنده دارد.

وی با اشاره به فوت روزانه مردم شهرهای مختلف استان بر اثر تصادفات رانندگی بیان کرد: برخی از شهرهای استان که آمار فزاینده ای در تصادفات رانندگی دارند باید تمرکز بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

خانچی ادامه داد: یک طرح آموزشی در حوزه ترافیک زمانی تاثیر گذار است که تک تک اعضای خانواده و تمام اقشار جامعه را در برگرفته و آسیب مورد نظر را از قبل هدف گذاری کرده باشد.

 

در تصادفات رانندگی، یک سوم سهم تقصیر بر عهده ارگان مربوطه خواهد بود

وی افزود: هر تصادفی که بر اثر قصور یا کوتاهی سازمان و ارگانی باشد یک سوم سهم تقصیر بر عهده ارگان مربوطه خواهد بود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث فرهنگ سازی سهم به سزایی دارد گفت: هرچه آموزش‌ها بیشتر باشد رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزایش یافته و سبب کاهش میزان تصادفات شده است.

وی تصریح کرد: برای ما فوت یک‌ شهروند بر اثر رانندگی قابل قبول نیست بنابراین باید از طریق چهره های سرشناس استان و همچنین فعالیت در فضای مجازی، اقدامات بازدارنده ای انجام داد.

بر اساس گفته پلیس راهور خوزستان، تصادفات جرحی و منجر به فوت در استان از ابتدای سال جاری روند افزایشی داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار