تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۵۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶.۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای عشایر خوزستان هزینه شد
۶.۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای عشایر خوزستان هزینه شد

اهواز- ایرنا- مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت: ۶.۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در مدت سه سال خدمت دولت سیزدهم در حوزه عشایر خوزستان جذب و هزینه شد.

سید اسکندر موسوی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با آغاز دولت سیزدهم و سفر آیت‌الله رئیسی به خوزستان توجه ویژه‌ای به مناطق عشایری این استان شد و اقدامات خوبی در زمینه آسفالت راههای عشایری، سنگ فرش ایلراه‌ها، بهسازی چشمه‌ها، راهسازی، آبرسانی به عشایر گام‌های بلندی برداشته شد.

وی به اجرای ۵۴۰ طرح در دولت عشایری در حوزه عشایر خوزستان اشاره کرد و گفت: بیشتر این طرح‌ها در راستای مسیر راهگشایی و تامین آب شرب عشایر گزارش شده که نسبت به سالهای گذشته با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

مدیر کل امور عشایر خوزستان ابراز امیدواری کرد با تداوم این اقدامات علاوه بر محرومیت‌زدایی زمینه توسعه و رونق مناطق عشایری فراهم شود.

موسوی‌زاده گفت: راهگشایی مسیرهای عشایری جهت تسهیل در تردد اهالی به عنوان یکی از مطالبات اصلی عشایر مطرح است که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده تا شاهد مهاجرت کمتر این قشر باشیم.

۶.۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای عشایر خوزستان هزینه شد

وی تصریح کرد: مسیرمنطقه عشایری باورمه ودهدیک اندیکا به طول ۱۵ کیلومتر اصلاح و بازگشایی و زمینه تردد ۳۰ خانوار عشایری تسهیل شد.

مدیر کل امور عشایر خوزستان بیان کرد: همچنین عملیات احداث مسیرعشایری منطقه عشایری صیفورآباد شهرستان اندیکا به طول ۲۰ کیلومتر و اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال آغاز شده که با احداث ان تردد ۳۰ خانوار عشایری میسر خواهد شد.

موسوی‌زاده ادامه داد: جاده عشایری دهزیر به سبزی در شهرستان دزپارت به طول ۲۵ کیلومتر نیز اصلاح و راه عبور ۶۰ خانوار عشایری تسهیل شد.
این مسیرراه عبور ۶۰خانوار عشایری است.

وی گفت: مسیرهای عشایری کفمه، سپیدار ونپی آباد فرگه درشهرستان اندیکا به طول ۲۰ کیلومتر نیز مرمت وبازگشایی و تردد برای ۲۵۰خانوار عشایری این مناطق مسیر شد.

مدیر کل امور عشایر خوزستان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای محرومیت زدایی در مناطق عشایری بهبهان خاطرنشان کرد: بهسازی ومرمت جاده عشایری منطقه دره نی بهبهان با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد ریال با پیشرفت ۸۰ درصد در حال اجراست.

موسوی‌زاده افزود: با تکمیل این طرح، مسیر تردد ۴۰ خانوار عشایری تسهیل خواهد شد.

وی اظهارکرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، میز خدمت در شهرستانهای اهواز، مسجد سلیمان و شوشتر برگزار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار