تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۹۵۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
     تلاش مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر به ثمر نشست؛
دریافت استاندارد «تأیید صلاحیت» برای آزمایشگاه صنایع غذایی


همزمان با روز جهانی «تأیید صلاحیت»، آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر، موفق به دریافت گواهینامه ملی تأیید صلاحیت استاندارد در زمینه آزمون‌های انواع قند، شکر و مُلاس شد. 

همزمان با روز جهانی «تأیید صلاحیت»، آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر، موفق به دریافت گواهینامه ملی تأیید صلاحیت استاندارد در زمینه آزمون‌های انواع قند، شکر و مُلاس شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرکل سازمان استاندارد خوزستان، دوشنبه (۲۰ خردادماه) با حضور در مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر، ضمن اعطای این گواهینامه، از آزمایشگاه‌های صنایع غذایی، میکروبی و کالیبراسیون این مؤسسه به‌عنوان آزمایشگاه منتخب استان و دارای شرایط ایزو ۱۷۰۲۵ بازدید کرد.

علی داودی در این بازدید ضمن قدردانی از همکاری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با سازمان استاندارد، به نقش مهم آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات نیشکر در کنترل کیفیت محصولات و خدمات پرداخت و از همکاری این شرکت با سازمان استاندارد در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی قدردانی نمود.

وی همچنین به نقش مهم آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات و آموزش نیشکر در کنترل کیفیت شکر تولیدی کارخانه‌های نیشکری، کنترل شکر ورودی به خوزستان و کارگاه‌های بسته‌بندی قند و شکر استان اشاره کرد و در ادامه به شرح روند ارزیابی آزمایشگاه‌ها توسط ارزیابان مرکز ملی پرداخت.

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر نیز ضمن تبریک اخذ گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵، بیان کرد: استانداردسازی عملیات‌ها و فرایندهای کشاورزی، صنعت و آزمایشگاه‌های مرتبط با آن دو بخش در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، همواره در دستور کار این مؤسسه است.

آقاجان بهادری افزود: تدوین کتاب «مجموعه دستورالعمل‌های عملیات زراعی تولید نیشکر» مشتمل بر استانداردهای عملیاتی و فرایندی، تولید نیشکر در خوزستان، در این راستاست.

همچنین در این بازدید، مسعود جوینده‌کار معاون تحقیقات و پایش صنعت و زینب عباباف رئیس آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات نیشکر، به تشریح بخش صنعت و آزمایشگاه‌های مربوطه، توانمندی، امکانات، تجهیزات و مستندات آزمایشگاه‌ها پرداختند.

رئیس آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات نیشکر در تشریح روند اخذ این گواهینامه، گفت: پس از بازرسی و ارزیابی به‌عمل‌آمده توسط ممیزان مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، از آزمایشگاه صنایع غذایی مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، این آزمایشگاه موفق به اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت (ISO IEC/17025) در زمینه آزمون‌های انواع قند، شکر و ملاس شد.

بر اساس این گزارش، حفظ و نگهداری اعتماد به زنجیره تأمین، اطمینان‌پذیر بودن نوآوری و فنّاوری جدید و رفع موانع تجارت از دلایل نام‌گذاری روز جهانی تأیید صلاحیت است که توسط مجمع بین‌المللی تأیید صلاحیت و اتحادیه همکاری تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌ها برای اعتباربخشی ایجاد شده است.

:
:
:
آخرین اخبار