تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۹۵۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تداوم افزایش دما در خوزستان تا هفته آینده

  مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم افزایش دما در استان تا نیمه هفته آینده خبر داد.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، همچنان تا روز دوشنبه افزایش دما پدیده غالب در استان خوزستان خواهد بود به طوری که در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی، بیشینه دما به ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر خواهد رسید اما سه‌شنبه کاهش محسوس دما در استان مورد انتظار است.

وی افزود: همچنین تا روز یکشنبه افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل و فراسواحل جنوب شرقی، جنوبی و به تدریج تا بخش‌های مرکزی استان خوزستان وجود دارد به گونه‌ای که بیشترین شدت شرجی در صبحگاه‌ها و شامگاه‌های هر روز رخ خواهد داد.

سبزه‌زاری ادامه داد: روز دوشنبه با تغییر جهت جریانات و وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید، علاوه بر اینکه از شدت شرجی هوا کاسته خواهد شد و شرجی تنها معطوف به سواحل جنوب شرقی خواهد بود، سبب خیزش گرد و خاک‌های موقتی در بخش‌های غربی، جنوب غربی و مرکزی نیز خواهد شد.

وی افزود: شمال خلیج فارس نیز تا روز یکشنبه نیمه مواج و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۵۰.۹ و دزپارت با ۲۶.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در شبانه‌روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۵۰.۳ و کمینه دمای ۳۰.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار