تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۹۵۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول: رسانه‌ها برای مصرف برق فرهنگ سازی کنند

فرماندار دزفول: رسانه‌ها برای مصرف برق فرهنگ سازی کنند

 معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی مصرف برق گفت: انتظار بر این است رسانه‌ها همچون سال‌های گذشته در راستای فرهنگ سازی مصرف برق کمک کنند.

 علیرضا خردمند روز یکشنبه در جریان بازدید از مرکز پایش مصرف برق دزفول افزود: برای عبور بدون خاموشی از پیک مصرف برق همکاری مردم و برنامه ریزی تمامی دستگاه‌ها لازم است.

وی ضمن بررسی میزان مصرف برق شهرستان دزفول ادامه داد: کاهش مصرف برق به ویژه در زمان اوج مصرف ضروری است.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: مدیریت مصرف برق باید به گونه‌ای باشد که علاوه برتامین زیرساخت‌های برق، در تولیدات صنعتی و کشاورزی کمترین مشکلی در زمینه برق به وجود نیاید

وی افزود: باتوجه به اینکه بیشترین مصرف برق در حوزه مشترکان خانگی است از این رو کمترین صرفه جویی تاثیر بسزایی در مدیریت کلان برق دارد.

خردمند ضمن قدردانی از افرادی که در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند، گفت: انرژی متعلق به همه است و هرکس به قدر خود در استفاده درست از آن سهم دارد.

وی با بیان اینکه صرفه جویی مانع قطع برق شهروندان می‌شود، افزود: مصرف بی‌رویه موجب قطع برق و اختلال در زندگی شهروندان می‌شود.

رئیس امور توزیع برق شهرستان دزفول نیز در این بازدید گزارشی از عملکرد این اداره در مدیریت مصرف برق ارائه داد.

  با فرا رسیدن فصل گرم سال که در خوزستان از اواسط بهار آغاز و تا مهرماه ادامه دارد، استفاده از کولرهای گازی باعث افزایش مصرف برق می‌شود و مشکلاتی برای مدیریت توزیع برق ایجاد می کند که تنها راه آن صرفه جویی در مصرف و همچنین مدیریت در ساعات پیک مصرف است.

سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم‌مصرف شرکت توزیع برق خوزستان پرداخت شد؛ در سال جاری برنامه‌ریزی شده تا سه هزار میلیارد ریال پاداش به صورت نقدی، لوازم خانگی، خودرو و جوایز نفیس دیگر به مشترکان کم‌مصرف و خوش‌حساب استان تعلق گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار