تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۴۵۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: جوان به حمایت نیاز دارد، نه دخالت
استاندار خوزستان با بیان اینکه همه نسل ها موفقیت های خود را مدیون پدران و مادران معتقد به اخلاق و دین هستند، گفت: از همه ما برتر، شهدا و به دنبال آنها جانبازان هستند که در خط مقدم 8 سال دفاع مقدس شجاعانه جنگیدند و از افتخارات ما محسوب می شوند.

عبدالحسن مقتدایی در جشنواره حضرت علی اکبر تجلیل از جوانان برتر و توانمند استان خوزستان که روز گذشته 21 خرداد در استانداری خوزستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه در هر زمانی شدائد و مشکلات خاص وجود دارد، اظهار کرد: نوع نگاه جوان امروز باید با جوانان گذشته متفاوت باشد. جوان امروز ضمن همه گلایه ها، در بهترین شرایط بهداشتی قرار دارد ولی نوجوانان و جوانانی که در خانواده های پرجمعیت با امکانات اندک رشد یافتند، همانانی هستند که در دوران 8 سال دفاع مقدس بهترین نقشه های جنگی را پیاده و عملیاتی کردند که به ذهن هیچ نابغه جنگی نمی رسید.

مقتدایی با تاکید بر اینکه جوانان هیچگاه نباید توکل بر خدا و اعتماد به نفس را فراموش کنند، گفت: اعتماد به نفس در خانواده معتقد به اصول اساسی، اخلاقی و دینی به وجود می آید. مسائل و مشکلات برطرف می شوند چرا که کشور با این مقاومت و توجه به این قشر خاص این امر را ثابت کرده

استاندار خوزستان خطاب به جوانان حاضر در این مراسم کاری را انجام دهید که دیگران از عهده آن بر نیامدن در محدودیت ها و نداشتن ها است که انسان ساخته می شود با تلاش بیشتر به اهداف خود خواهید رسید به داشته ها و قوت های خود بنگرید تا موفق شوید.

 وی افزود: بدون شک جوان نیاز به مراقبت و حمایت دارد و نه دخالت؛ خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا از مسیر اصلی اخلاق و اهداف خارج نشوند .

 مقتدایی ادامه داد: در عین حال جوانان باید از تجارب دیگران استفاده کنند چرا که استفاده از سرمایه دیگران بدون بهره و ریسک است.

 استاندار خوزستان همچنین از راه اندازی مجموعه ای در معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با ترکیب جهاددانشگاهی خوزستان، بنیاد نخبگان استان و معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی معیشتی و ... جوانان خبر داد.

وی همچنین با تبریک میلاد امام زمان(عج) گفت: علی رغم همه آشفتگی ها در منطقه ایران به جزیره ای امن تبدیل شده که این نیز جز با تلاش نیروهایی که نامشان با نام امام زمان گره خورده و آنها ماموران شاغل در سازمان اطلاعات هستند.

 در این مراسم صالح دغاغله نماینده عرصه فرهنگ و دارنده رتبه نخست رشته قرائت در کشور، علی نظرزاده زارع دارنده رتبه پنجم جشنواره خوارزمی و پژوهشگر رشته الکترونیک و هوا و فضا ، زهرا کاظمی نماینده جوانان پژوهشگر و بانوان جوان و مخترع رباتیک، رضا فرج اللهی جوان سرپرست خانوار، امین طرفی جلالی دارنده رتبه سوم فیلم سازی، مهدی شیخ نیا برگزیده عرصه تولید و دارنده مقام نخست ربات های پروازی کشوری، شاهرخ اسکندری برگزیده اقتصاد کارآفرینی و سازنده نخستین آنتی ویروس صد درصد ایرانی و بنیامین عباسیان کارآفرینی حوزه کشاورزی و ساخت ادوات به نمایندگی از 59 جوان برتر حاضر در مراسم دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار