تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۹۲۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باران شدید به کشاورزان دزفول خسارت قابل توجه زده است

 مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به بارش بیش از ۱۷۵ میلی‌متر باران در این شهرستان گفت: بارش بارندگی‌های سیل‌آسا خسارت قابل توجهی به مزارع کشاورزان وارد کرده‌ است.

 بهروز قمرزاده عصر جمعه در بازدید از مزارع بخش‌های مختلف شهرستان دزفول در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تیم‌های پایش و بررسی خسارات مدیریت جهاد کشاورزی مستقر در مراکز خدمات روستایی، بازدیدهای میدانی و برآورد خسارت در تمام مناطق شهرستان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر خسارات قابل‌توجهی به بخش کشاورزی به ویژه مزارع گندم وارد کرده که بررسی و برآورد خسارت به منظور طرح در کمیته بحران شهرستان در حال انجام است.

قمرزاده ادامه داد: کشاورزان محترم تا پایان شرایط جوی فعلی به توصیه‌های هواشناسی توجه ویژه داشته باشند.

 بارش‌های سنگین باران طی روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر خسارت به مزارع شهرهای شمالی خوزستان به ویژه دزفول، موجب آبگرفتگی شدید معابر، ورود آب به منازل و گرفتار شدن خودروهای در معابر درگیر آبگرفتگی شد.

همچنین در شهرستان اندیمشک علاوه بر بارش‌های سنگین، شکسته شدن سیل بند کرخه و وورد آب به مزارع، خسارت‌هایی به کشاورزان یان شهرستان وارد کرد.

پاییز گذشته حدود ۷۵۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان به کشت گندم اختصاص یافت که ۶۵۰ هزار هکتار مطلوب بود، از این میزان ۱۵۰ هزار تن گندم دیم و ۱.۸ میلیون تن گندم آبی از سطح مزارع خوزستان در حال برداشت است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان، شهر دزفول با بیش از ۱۷۵ میلی‌متر در روزهای پنجشنبه و جمعه در میان ایستگاه‌های بارانسنجی هواشناسی خوزستان در رتبه نخست استان قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار